• högstavinsten

Vad klistrar ni era foto med?

Jag ska sätta in mina foton/bilder från bröllopet i Ordning&redas vita bröllopsalbum med ett hjärta på.

Vad ska jag klistra in dem med?

Klister? Vilket?
    Fästkuddar?
    Fotohörn?

Vilket håller bäst i för alltid?

• Svar på tråden Vad klistrar ni era foto med?
  • Snufflan

Jag har använt dubbelhäftsnde tejp och jag hoppas på att det kommer hålla.

• högstavinsten

var köpte du den?

är det sådan där gulbrun?

• nano86

Jag brukar använda fotoklister (inte säker på namnet) som man köper på bokhandlen. Det står att det är till för just kort och håller jättebra. Tror det sitter bättre än tejp om det ska hålla i många år.

• Snufflan

Jag köpte den på Ica, det är en tejp från Scotch som är genomskinlig och sitter i en tejphållare så det är hur lätt som helst att använda, nu vet jag ju inte hur bra den är har precis nu i sommar/höst börjat fixa med alla bilder.

högstavinsten skrev 2009-09-29 10:50:29 följande:
    var köpte du den? är det sådan där gulbrun?
  • Bluebride

bäst är det att ha fästkuddar eller fotolim.

• bokkei

Jag brukar använda Fastik, det är ett gummiklister som inte skadar pappret och det blir inte skrynkligt av det...

• Vickiz

Kan rekommendera fotolim från Biltema...
    Finns blåa "rullar" som är hur enkla som helst. Dessutom billigt och inget som förstör bilden efter nått år.

!!Tänk på att använda syrafritt lim bara för att inte riskera att förstöra bilden.!!

• Greeneyes

Det allra bästa enligt de flesta av oss som scrappar är "Scrappyglue", det fäster jättebra och torkar på typ sekunden.

• Tausen

Jag brukar köra fotohörn. små hörn med lim på baksidan som du sen för in korthörnen i. Då går det dessutom att ta bort och sätta tillbaka kort om man vill det.

Svar på tråden Vad klistrar ni era foto med?