• Flöver Pöver

Brudar i Skellefteå

Jag tycker att det var alldeles för länge sedan någon från Skellefteå skrev här om sina tips och funderingar, så nu är det väl dags för en ny tråd va?

Vad har du för tankar om bröllopsfix? Var kan man köpa bästa blommorna, klänningen, fixa håret etc?
    Jag skulle gärna vilja ha lite tips i alla fall. =)

• Svar på tråden Brudar i Skellefteå
  • flizz

jag med, är länge kvar till mitt bröllop, när har du själv datum?

Har funderat ut några grejer i alla fall,
    håret ska jag ha förlängning sen göra frisyren själv.

Klänning ska jag prova ut vilken "sort" jag vill ha sedan köpa från kina.

ringar har vi sett ut på internet vilka vi ska ha.

Tänkte bara höra om tips på lokal för lite mer folk (ca 100)

• Flöver Pöver

Har inget datum än. Jag och sambon tycker inte det är tid riktigt än, men jag är som nyfiken ändå... Man kan ju alltid hoppas att han känner sig mogen snart så kan man ju kanske börja planera på riktigt.

Oj, frisyren skulle jag nog inte våga göra själv! Farliga grejer, tänk om allt faller av! ;D Hehe! Men sminket däremot lär jag nog kanske göra själv.

Känns det inte svårt och osäkert att beställa ringar och klänning på internet sådär?

Lokaler är jag inte så bra på. Men en som jag själv är lite sugen på för ett sommarbröllop är resturang "Ombord" i Skelleftehamn. Det ligger alldeles vid vattnet med stor grästomt utanför och typ en trä-scen man nog kan pynta upp riktigt fint om man tex vill gifta sig utomhus, eller bara ha lite dans där uppe. De har även väldigt god mat där tycker jag.
    Jag har även varit på ett bröllop i Bureå kyrka som är väldigt fin och mysig, och de har en lokal med gångavstånd där det är riktigt gott om utrymme. Det bröllopet ver det ca 84 pers på, och nog skulle man säkert rymma lite fler.

Vet du var du ska köpa blommor då?

• flizz

jaha ja, ja vi är också ute i tid vi har satt datum till 6/7-12 för vi vill hinna spara och planera i god tid.

Hårförlängningen gör jag hos en frisör eller ja en kunnig person, men sen har inte jag tänkt att ha en uppsatt frisyr utan har tänkt att ha utsläppt med eventuellt en blomma eller någon hårnål med pärla.
    Hade jag haft uppsatt skulle jag aldrig våga göra själv.

Nä man beställer i god tid så man kan reklamera om det inte passar eller stämmer med beskrivningen dessutom finns det massa trådar här inne så man vet vilka företag som är serigösa.

Tyvärr så gillar vi verkligen inte skelleftehamn och utomhus bröllop blir det inte.
    Vi vet att det blir landskyrkan men sen klurar vi på lokal fortfarande.

Kommer faktiskt från bureå så jag vet hur det är där men jag vill inte gifta mig i bureå :P

Ingen aning faktiskt var jag ska köpa blommor, bor ju inte i norrland just nu så det är inget jag har gått runt och kollat än.

• Pumpkin

Hej!

Var själv en Skelleftebrud för några år sedan, dock blev bröllopet på annan ort till slut pga flytt. Men jag kanske kan bidra med lite idéer i alla fall

Vad gäller lokal så finns t ex Tre Loger, som ligger typ vid Balderskolan. Väldigt populär lokal, lagom stor och billig vad jag förstår. Men då får man ju fixa med mat på annat håll. Annars finns ju Nordanågården, där är det ju superfint! Församlingshemmet vid Landskyrkan funkar ju också, men då måste man tydligen ha det alkoholfritt...

• Fjosok

Alkoholfritt? Ska upplysa den församlingen att det minsann var Jesus som gjorde vatten till vin

Skämt och sido, var på ett bröllop där MED vin, men det var ju 2003...

• Pumpkin

Fjosok: Ja gör det

Ja jag hörde i alla fall då när jag planerade bröllopet där uppe att flera par blivit tillsagda att de inte fick servera alkohol i församlingshemmet. Men det kan ju vara värt att kolla upp

• ALLIMA

Flöver Pöver : bröllopet i Bureå råkar inte vara i januari 2003...?

• Flöver Pöver

Allmia: Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vilket år det var, men nog var det nån stans därikring i alla fall.

• Flöver Pöver

Oj.... Allima, menade jag såklart. =D

• ALLIMA

Flöver Pöver : tänkte ifall vi var där båda 2. Brudparet Johansson...4/1 typ 37 grader...

• Flöver Pöver

Jo, det stämmer bra. =)

• ALLIMA

Haha skoj! jaha flöver Pöver...vem är du??? Jag är på grudgummens sida

• Fjosok

Bureå var längesen, framkallar smått ågren.

Men kyrkan är fin. Brudparet känns nog igen här med ...

• Flöver Pöver

Jag var väl på brudens sida. Men vem jag är tänkte jag inte skvallra om i detta forum. Men det är oviktigt ändå. =)

Haha! Fjosok, får du rent ågren av bureå? jadu... jag måste i och för sig säga att även jag får lite så. ^^

• Fjosok

Ågren både på positivt och negativt sätt. Bureå är en idyll och med många fantastiska människor. Samtidigt så tycker jag att nja, det är lite för litet och för instängt

• Flöver Pöver

Nu var ju det här i alla fall inte en tråd om bureå egentligen.... så vad tror ni om att gå vidare till tips och idéer och frågor och kanske kunna hjälpa några ovetande människor här i stan!? Jag har i alla fall hört att hon i boliden är bra på blommor, och sen har en ny butik öppnat i Skelleftehamn som ska vara bra. Frisyr och smink vet jag inte alls. En jätteduktig sångerska känner jag som brukar sjunga på bröllop mm. Både hon och hennes sång är vacker. =)
    Mat vet jag inte riktigt vilka jag ska rekommendera. Jag tycker de lagar god mat på MS norway, Resturang Ombord (som jag vet har catering i verksamheten) och Resturang Vegas i centrum..

Vad tycker ni?

• ALLIMA

Flöver Pöver : kan du skicka till min inbox namn och ev. mail på den duktiga sångerskan i Skellefteå? Tack!

• miaik

Jag ska inte gifta mig i Schtaaan, men jag kommer därifrån!
    MS Norway och Vegas är de ställen som har absolut högst standard på maten i stan (av egen erfarenhet och av vad jag har hört från andra) så jag skulle absolut välja någon av dem till hjälp med maten.

• Flöver Pöver

Jo, jag tänkte jag skulle tillägga vad blomsteraffärerna hette också. Gullvivans blommor i Boliden, och Guldknoppen i Skelleftehamn. Kan ju vara bra att veta. =)

Svar på tråden Brudar i Skellefteå