• kikel

min vännina

Jag har 3st tärnor. Två bästa vänner och min fästmans syster. En av mina vänner har blivigt väldigt konstig, hon hör aldrig av sig längre, gått tillbaka till sitt ex som alla hatar, blivigt vän med väldigt "dåligt" folk och om jag försöker prata med henne om detta snäser hon bara åt mig. Vi bor i inte i samma land och jag är och hälsar på nu hon vet detta och jag har inte sett henne på 2 veckor eller hört från henne. Hon skall vara en av mina tärnor men jag vet inte om jag vill det längre men jag kan ju inte sägga detta till henne vad kan jag göra?

• Svar på tråden min vännina
  • Svanboet

Har du bett henne och hon har svarat ja finns nog inte mycket att göra tycker jag. Jag förstår din situation men det tillhör hyffs att inte ta tillbaka en sådan förfrågan om hon inte själv backar ur.

Är det för att du tycker hon bryr sig för lite som du vill backa ur elelr är det för att hon är ihop med sitt ex? Är hon otrevlig när ni träffas också eller är hon bara dålig på att höra av sig?

Kanske inte relevant men jag undrade utifrån vad du inte längre vill ha henne som tärna.

• kikel

Jag vet jag måste ju ha henne nu, och hon är ju ändå min vän. Jag bryr mig inte specigelt mycket om vem hon är tillsammans med om det inte var så att hotar henne med både de ena och det andra. Hon är väldigt otrevlig. Pratat med andra vänner och alla har uppleft samma sak som jag. Förökt ta henne med på lunch men hon dyker inte ens up. Har mistankar om att hon röker mer en cigg också. Hon är en helt annan person

• MKAB

jag skulle maila eller smsa henne o be henne att höra av sig inom 2 veckor angående budtärna-samtal.gör hon ej det så skulle jag maila efter ca 3 veckor o tala om att eftersomn hon ej hört av sig å antar du att hon ej vill vara tärna längre o att du kommer att ha 2 st endast.
    var ej otrevlig utan tala mer om att du saknar henne o hoppas att hon hör av sig:)

• Imma

Har hon börjat bete sig illa efter att du frågat henne om hon vill vara tärna? I sådana fall kanske det har hänt henne något som hon behöver stöd med.

Om hon betedde sig illa redan innan förstår jag inte riktigt varför du frågade henne över huvud taget.

• Flodis Hjärtat

Klart man måste få ta tillbaka sin fråga. Beter man sig uselt så varför ska man ha ett sådant uppdrag som Tärna. Vad får hon och du ut av det. Inget förutom irritation. Nej jag hade nog sagt att eftersom du inte hör av dig elelr är det minsta intresserad så måste jag nog ta tillbaka. Jag vill inte ha dig som tärna längre. Förhoppnigsvis så vaknar hon till och inser att hon beter sig dumt och ber om ursäkt. Gör hon inte det är det nog ingen förlust. Inte för att låta elak på någotvis.

Lycka till.

• KatjaB

kan du inte fråga vad som hänt och varför hon är så otrevlig och gör sig helt osynlig?
    Beroende på vad du får för svar så kan du ju också ta upp det här med tärna, hon kanske egentligen vill längre och då är det bättre att du vet det redan nu

Svar på tråden min vännina