• kikel

Boende för gäster

Hur gör ni med gäster som måste övernatta. Vi kommer ha ca 100 gäster som behöver övernatta. Det finns ett litet hotel precis brevid kyrkan som kan rymma 30st sen finns det bara stugor att hyra runt om. Tanken var att ha de 30 viktigaste gästerna i hotelet och betala för dem två eller tre nätter och sen låta andra gäster betala stugor själva. Är det en bra ide?

• Svar på tråden Boende för gäster
  • charmed84

tror du inte det blir en massa prat om ni betalar för några men inte för alla. Bara en tanke. Vi har bjudit ca.50 pers. 25 av dem är lång resande. Vi har då valt att inte betala för någon utan gett dem tips var de kan övernatta, hotell, stugor, vandrarhem som de får bekosta själva. Är de inte nöjda med detta så är det upp till dem. Vi är väldigt nöjda med det och det är det som är huvudsaken.

• kikel

MMmm pappa vill betala för allas boende men jag vill inte låta honom göra det. Så han gick med på att han skulle betala för dem i hotelet men jag tror det kan bli som du säger en massa prat... Tror kanske det är bäst att betala för alla eller ingen

• MallaA

Jag tycker inte att ni ska betala för någon. Däremot kan ni kanske erbjuda hjälp för att hitta boende.

Det är ju väldigt snällt av din pappa att vilja hjälpa till, men han kanske kan hjälpa till på något annat sätt.

• junibrud2010

vi har gäster som behöver övernattning..
    Dom vi hjälper till med boende är

mina föräldrar
    min moster o hennes man
    mina syskon 3 stycken + 1 respektive
    Dom får plats i vårt hus + vår husvagn

min kompis + hennes kille ( för att hon sjunger i kyrkan)
    min andra kompis som är kompis med solisten
    Dom får plats i svågers husvagn

Tärnan + hennes kille
    + hon som fixar mitt smink o hår
    ( dom betalar vi en natt på vandrarhem.. där har jag oxå planerat o göra mig o brudgummen iordning för bröllopet)

alla andra gäster får fixa boende själva..

Svar på tråden Boende för gäster