• Princessoneday

Vi ska på bröllop i morgon - pengar i present hur?

Vi ska på bröllop imorgon och är några som lagt ihop pengar.

vi la 250 kr per person.

Och växlade till sydafrikansk valuta.

Det blev en del sedlar.. lite svårt att tejpa fast i kortet liksom.

GE mig tips på hur vi kan sätta upp dem fint eller ja..

typ i en blomma kasnke snurrade som trattar ja ni vet!!!

TIPS TIPS!! please

• Svar på tråden Vi ska på bröllop i morgon - pengar i present hur?
  • Bluebride

Varför inte lägga dem i en snygg dekorerad kartong/ask?

• Princessoneday

Ja.. det hade vairt ngt

Men bara löst sådär?

• SkogsNorpan

Tycker ideen med en snygg ask var toppen!

• Bauti

Vi fick pengar ihopp knöcklat i en ask med en liten resebok om Thailand (pengarna var önskade till bröllopsresan dit).

• Jämtlandstaus

jag gav pengar på bröllop en gång och ramade in dom i en fin ram

• Annelajan

*Köp en resväska på en leksaksaffär- modell mindre, och fyll.

*Skär av botten på en pet-flaska och fyll flaskan med pengarna- tejpa på botten igen och dekorera skarven.

*En liten skattkista att lägga pengarna i?

*Slå två flugor i en smäll kanske? Köp en brevlåda till deras hus och lägg pengarna i den.

Ja, det var vad jag kunde komma på nu...

• Princessoneday

tack tack alla!!!

• Flygande taxen

Ja, min första tanke var att man ger bort en check, istället för riktiga pengar. Jag hade personligen varit väldigt rädd att pengarna kom bort under festen och så.

Men eftersom ni redan växlat pengarna och så... ja. Asken lät i alla fall som en väldigt fin idé.
    Eller varför inte köpa sånadär "turistpåsar" som man ska hänga runt halsen, under tröjorna (och ha pass och pengar i) och så lägger ni pengarna i dom. För jag antar att det är fickpengar till en resa det är frågan om.
    Ni kan ju köpa varsin påse till brudparet, så att pengarna blir lite uppdelade. Och så tror dom kanske och förhoppningsvis att de bara får påsarna *he he* Lite roligt att få överraska dom då, typ..
    "Öppna den också..." och som *bom* bara väller det ut pengar *skratt*

• Bluebride

Panduro har askar som ser ut som kistor, sen sån kan man alltid dekorera och lägga pengarna, finns färdiga askar också.

Ihopknögglade pengar skulle jag inte vilja ha.

När min pappa fyllde 50 så skulle han och jag åka till grekland ett par månader senare, då hade en kompis växlat in drachmer och gömt dem i en hink med sand som pappa fick gräva fram med en liten spade, kul grej tyckte vi

• happytoaster

Man kan köpa en resbok och lägga pengarna mellan sidorna och slå in boken som vanligt så tor de bara att det är en bok. Annars håller jag med om att en fin ask med pengarna mellan tex två silkespappaer okså är en bra ide.

Lycka till!

• Sandrina

När min bror gifte sig önskade dom sig pengar. Och i ett paket fick dom en ask med små lådor, såg ut som en byrå ungefär. Och i den låg det sedlar viktiga till skjortor och byxor. Det var roligt och annorlunda mot alla andra som bara stoppat pengarna i ett kuvert.
    Här finns en beskrivning hur man viker:
    home5.swipnet.se/~w-54825/lekt1.htm

• Fenixx

när några vänner gifte sig till oss och dem önskade pengar till sin spa-resa så ville inte vi ge sedlar i ett tråkigt kuvert som alla andra. och då dem ändå har lite humor.

så vi köpte en fin plåtask med lite rocka-billy motiv på med hjärtan, och kärleksmeningar, en man och kvinnohand som höll varandra och där i lade vi ett fint tyg och så en massa guld-tior.

• Aleta

Om de någon gång har varit gatumusiker, så kan man ge pengarna i en hatt.

• KatjaB

köp en liten "resväska" från en leksaksaffär, helst en som liknar den paddington har. och så kan ni ju sätta på massa klisterlappar så att det ser ut som att väskan varit med på många resor. Lite roliga klisterlappar med personliga hälsningar o sånt kan ju vara kul om ni är flera som bidrar.

Ett bröllop jag var på gjorde vi en liten låda med praliner, en liten flaska dessertvin, lite dyrare marmelad och kex och hade med ett kuvert med pengar i

• Mizz Zunzhine

Vi var på ett bröllop där paret önskade sig pengar till bröllopsresan. Vi tog ett kort på resemålet och satte det i en ram och sedan "gömde" vi pengar bakom korten men vek en liten flik så paret skulle förstå.
    Hörde efteråt att de tyckte det var en rolig present ist för att bara få pengar i ett kuvert=)

Svar på tråden Vi ska på bröllop i morgon - pengar i present hur?