• LB5

Present till nybliven mamma?

Hej! Min kompis har precis blivit mamma, och fyller dessutom år, så nu undrar jag, vad vill en nybliven mamma ha i present? Hon lät så där lagom mörbultad efter förlossningen så kanske någon massage eller liknande? Någon som har något förslag? Tack!

• Svar på tråden Present till nybliven mamma?
  • KatjaB

nåt som är bara till för henne låter bra, presentkort på kläder kanske, man har ju inte så mycket som passar i början och gravidkläderna är man ju oftast rätt trött på, frisörtid, massage som du redan nämnde, eller nån annan typ av spa-syssla.
    Kna ju vara bra med presentkort iallafall så att hon får boka tid när hon hinner, första veckorna är ju rätt kaotiska innan man fått in rutiner och kan lämna bebisen med pappan (om man ammar)

• LB5

Ja ett presentkort uppskattas nog alltid, då kan hon som du säger välja lite själv. Tack! Ska kolla runt lite i veckan.

• Hofsan

En prenumeration på tex Föräldrar och barn.
    Det gav jag till min kompis när hon fick barn och det blev mycket uppskattat.

• nano86

Presentkort på kläder hade jag aboslut uppskattad. Min mamma betalade ett frisörbesök för mig (när dottern var några veckor) och det var underbart att få känna att man hade en vacker frisyr.

Svar på tråden Present till nybliven mamma?