Inlägg från: Brudaug2010 |Visa alla inlägg
  • Brudaug2010

Bröstförstoringstråden 15

jag håller inte riktigt med där men det är ju så olika! Jag har lagt bakom och har koksalt. De är verkligen jättemjuka och jag har lurat killar att tro att de är naturliga. Känns precis som om de vore helt naturliga..

Jojjo82 skrev 2009-10-13 08:54:08 följande:
    Oj, det finns sådana makalösa diskussioner på internet om vilken utav placeringarna som är bäst; framför eller bakom bröstmuskeln Jag gjorde det enkelt för mig och litade på min kirurgs omdöme och han använder sig nästan uteslutande av bakomplacering, så då fick det bli så för mig med. Dock kan jag dra några +/- som jag hört om de båda placeringarna.Framför:+ Ger ett mer naturligt häng+ Om man har mer egen bröstmassa, så minskar risken för DB ("Dubbelbröst") med framförplacering. DB är när det egna bröstet är synligt ovanpå fejkbröstet.+ Ingen muskelpåverkan och då blir läkningstiden även kortare- Större risk för rippling (när implantatet "korvar" sig under huden och syns som veck/gropar i huden)- Större risk för kapselbildning (Detta är väldigt omdiskuterat om det stämmer!)Bakom:+ Mindre risk för kapselbildning-/(+) Stummare bröst (De rör sig nästan inte alls). Kan ju många tycka är en fördel - Större risk för DB- Muskelpåverkan (Eftersom bröstmuskeln trycker på implantatet, så spänner det när du spänner muskeln och det kan många tycka känns lite obehagligt)När det gäller ärrets placering har jag faktiskt inga tips att ge. Jag har mitt snitt under bröstet, men eftersom kirurgen var så duktig och placerade snittet precis i bröstvecket, så ser jag det knappt.
Svar på tråden Bröstförstoringstråden 15