Hur mycket betalade ni?
Känns nästan som jag har skrivit detta men..
Jag valde bort att använda tapet, hittade fina dekorpapper istället. Organzaband blev sidenband och kuverten blev cellofankuvert. I övrigt väntar jag på den egen designade stämpeln som ska embossas på inbjudan och festprogram. Vi ska skicka 25 inbjudningar och 25 tackkort(såsmåningom), göra 50 festprogram och placeringskort.
Var precis som du orolig för att de skulle bli dyrare än färdiga. Jag räknade på det och upptäckte att de 100 korten gick på knappt 2000 kr inkl. porto. Förvånad och glad.
Martinaa skrev 2009-10-06 20:34:28 följande:
Sitter och gör embossingstämplar till våra kort just nu, så jag gör egna. Vill knappt räkna på vilken summa vi är uppe i... Antagligen mer än att köpa färdiga, men ville ändå ha egna för det känns mer personligt och jag tycker det är skoj att göra dem.Vi valde en silvertapet á 400:- rullen, köpte två rullar, men denna tapet används även till festprogrammet, placeringskorten och eventuellt tackkorten. Sen har jag köpt organzaband, kuvert, papper och beställt en specialdesignad stämpel med våra namn samt köpt stämpeldyna och embossingpulver.Många av sakerna ska ju precis som tapetrullen användas även till festhäfte och vigselprogram. Totalt har jag säkert köpt material till trycksakerna för över tusenlappen, men slår man ut det på 25 inbjudningar plus 50 festhäften och lika många placeringskort så blir det inte så mycket per pryl. Korten är kanske 20-40 kronor styck??