• ninni84r

Hjälp oss välja :)

Hej.

Vi skulle behöva lite hjälp, vi ska åka på bröllopsresa till Italien och bestämmt oss för "Italien runt" men nu är frågan ska vi åka med Ölvemarks (13 dagar) eller Scandorama (14 dagar)? De skiljer sig lite i turer och utflykter.
    Ngn som har erfarenhet av ngn av dem?
    Vi har åkt med Ölvemarks innan, och gillade dem som bolag men ngn som vet hur Scandorama är?

Scandorama stannade i Milano medan Ölvemarks i Pisa... Scandorama har 2 dagar i Rom samt 2 övernattningar på Capri. Eg de två som lockar oss mest, men samtidigt bestämde vi oss för denna resa för att åka runt i landet. Rom kan man ju åka tillbaks till senare.. fast det kan ju dröja kanske...

Haha, som ni ser så är vi förvirrade. Hjälp oss gärna :)

www.olvemarks.se/europa/italien/stora-italienresan

www.scandorama.se/bussresor/italien/italien-runt-med-capri/resa

• Svar på tråden Hjälp oss välja :)
  • ninni84r

ingen som har nga tips?!

ngn som vet när det är bäst att åka då? läst ngt om att italienare själva ofta har semester i augusti och att det är mkt folk då, men vi tänkte oss i slutet av aug - ok med väder och folk då tror ni?! :)

• Energy

Italien måste ju vara ganska likt Spanien och när jag var i Spanien en gång i Augusti var det 45 grader varmt och sjukt mycket folk.

Men jag kan bara hjälpa dig med vädret allt det andra vet jag inget om, haha. Tror att våren är oerhört vacker i Italien.

• Niini

Allt jag kan säga är att Rom är väldigt fint om man gillar storstäder. Våren där är inte så olik vär faktiskt, regn/sol och ca 20 grader i maj..

• Pomparet

Pratade med en väninna igår som varit iväg med Scandorama............hade bara gott att säga!

• ninni84r

nu har vi läst lite mer och jämfört och har bestämmt oss för scandorama. ska bli spännande :)

Svar på tråden Hjälp oss välja :)