• cire

Resa till snön?

Hej!

Undrar om det är någon mer som har fundering på att åka på bröllopsresa till typ Kanada eller liknande för att åka skidor? Har en bild av att det kan bli hur romantiskt som helst att sitta framför en brasa, bada bubbel mm. och givetvis vara ute i snön!

• Svar på tråden Resa till snön?
  • PennyJenny

Nu är jag redan gift, men helt klart skulle jag kunnat tänka mig det! Finns ju massor av fina resmål för en skidresa och jag håller helt med dig, gud så mysigt med boende med öppenbrasa att mysa framför. Finns ju många fina lyxiga hotell i skidorterna. Bröllopsresa blir så ofta synonymt med sol och bad, kul att någon vill göra något annat!

• ToastmasterMarie

Vi funderar absolut på att ta en vinter semester i feb/mars.

Blir nog alperna och inte kanada.

• ascensionday

Låter hur mysigt som helst! Jag tror vi är alldeles för indoktrinerade av bilden av en smekmånad i varmt klimat.

Riksgränsen är den mest fantastiska skidort jag varit på.

• Sonja68

Vi åkte inte så långt som till Kanada, men vi var iväg och åkte slalom direkt efter bröllopet. Men jag vet inte om det var nån direkt "bröllopsresa" för vi hade halva släkten med oss.
    Men absolut kan man det! Kan ju bli hur romantiskt som helst!

• cire

Kul att höra att det är fler som tänker som jag!
    Någon som har nåt bra tips på vart i usa el kanada man ska åka? vill helst bo på ett hotell med den härliga romantiska känslan!! ja ni fattar vad jag menar :)

Svar på tråden Resa till snön?