• tallkrogen

Löften.

Jag funderar på vad man ska säga, vi ska antagligen gifta oss utomhus och vi behöver inte vigas av en präst. Men vad ska vi säga till varandra?

Är det någon som redan gift sig som kan dela med sig av vad ni sa till varandra?

• Svar på tråden Löften.
  • BlomAnna

Vi ska ha egen skrivna löften. Vad vi ska säga är hemligt än så länge och vad min m2b kommer säga vet jag ju inte förens på bröllopsdagen.

Tycker man ska säga vad man känner för den andre, varför man älskar denne och att man vill leva resten av livet med honom/henne.

Sen tror jag löftena måste innehålla vissa fraser för att de ska gälla som löften, men kolla med VF

• BlomAnna

Glömde säga att texter till kärlekslåtar kan ge inspiration, dikter likaså

Lycka till!

• Aleta

Här har du en länk till en gammal tråd med egna löften.
    Det finns dessutom fler länkar i den tråden till en annan tråd och i den tråden till ytterligare en.

Det finns massor av fina löften där, du kan säkert hitta inspiration där.
    Är det borgerligt så är det fritt fram att säga vad som helst.
    Vid en kyrklig vigsel är det vissa saker som måste vara med och det får inte bli en lång kärleksförklaring utan det ska vara just löften.

Lyckat till!

• feministbrud

Vi sa samma sak till varandra: XX, jag älskar dig och lovar att vara dig trogen och stå vid din sida så länge jag lever.

Vi gifte oss borgerligt.

• Aleta

Och jag improviserade eftersom jag hade skrivit löftet flera veckor tidigare, kryssat av det på listan och sedan glömt bort allt som hade med löften att göra.
    Jag kom ihåg att jag hade glömt det 30 sekunder innan vi skulle gå in.

• KatjaB

Har skrivit ett utkast på mina löften, men dem vill jag nog behålla för mig själv Men för att ge tips och lite inspiration så kan man ju säga saker som

Jag vill alltid älska dig för den du är och den du kommer att bli.

Jag vill vara dig trogen och aldrig ta dig för given.

Jag vill vara den som lyssnar på dina hemligheter och den som får dig att le.

Vid din sida vill jag vakna varje morgon

Ja, kanske kan sätta igång lite inspiration iallafall

• BlomAnna
    Aleta skrev 2009-10-10 19:45:38 följande:
    Här har du en länk till en gammal tråd med egna löften. Det finns dessutom fler länkar i den tråden till en annan tråd och i den tråden till ytterligare en.Det finns massor av fina löften där, du kan säkert hitta inspiration där.Är det borgerligt så är det fritt fram att säga vad som helst.Vid en kyrklig vigsel är det vissa saker som måste vara med och det får inte bli en lång kärleksförklaring utan det ska vara just löften.Lyckat till!
    Tror du missade att länka till tråden...
  • fruMe

KatjaB - så fint, jag blir tårögd bara av att läsa dina utkast...

• BlomAnna

här är ett litet utkast från mina löften till min m2b

Jag kan inte lova dig en dans på rosor eller att livet alltid ska vara lätt,
    men jag kan lova dig att alltid stå vid din sida, att älska dig när solen skiner men också när det blåser kallt, att dela dina skratt och torka dina tårar.

Det finns så mycket som är fantastiskt med dig och så många anledningar att älska dig men den största anledningen är att du är just du.

Svar på tråden Löften.