Fint teckensnitt till inbjudan
Är det någon som har förslag på något fint teckensnitt man kan ha i inbjudan? Och var hittar man det?
Mvh,
Sofie
Är det någon som har förslag på något fint teckensnitt man kan ha i inbjudan? Och var hittar man det?
Mvh,
Sofie
Gå igenom olika teckensnitt i vanliga Word och testa hur det ser ut.
Jag tror att vi hade Vivaldi som finns i word till både inbjudningskort och bordsplaceringskort, blev jättefint. Det finns bilder i mitt galleri men vet inte om det syns.
Det finns så många fina typsnitt men det beror ju på vilken stil man vill att det ska vara. Ett tips är www.dafont.com, massor av gratis typsnitt att ladda ned! Några saknar dock å, ä och ö.
Vi kommer också att välja Vivaldi
Vi använde oss av Jane Austen som jag hittade när jag googlade "gratis typsnitt". Den är gammaldags och väldigt snirklig vilket passade oss perfekt.
Vårt heter Edwardian med reservation för stavningen. Finns i Words senare version. Lagom snirkligt!
Tusen tack för tipsen! Ska kolla upp detta.
Kom gärna med mer förslag om det är någon som vet någon fin stil.
Jag blev lite allergisk mot allt "pluttinuttigt" angående bröllopet så vi valde ett helt rakt teckensnitt istället. Endast snirkligt som överskrifter i vigsel- och festprogram. I inbjudan var endast våra namn med detta och resten i rak stil, hittade den snirkliga på dafont.com: Scriptina.
Vi har ett som heter Papyrus (finns i Word).. Det är också ett rätt enkelt men fint typsnitt. Inga snirklar eller så.. Tycker det passar oss.. =)