• Aleta

Tantvarning6

Bilar hit och dit!
    Vad bra att det löste sig med din bil lillbruttan!

Vad onödigt av honom att bli arg Soldemor, det är ju en världslig sak, som Karlsson på taket skulle ha sagt. Nej, så ska du inte behöva ha det. Det finns inga perfekta människor, så om han tycker att han är det så har vi ju redan hittat ett fel på honom! Kram från mig.

Frullestackare, hoppas de tar hand om dig på hotellet, nu hade du behövt din egen säng.

Skönt att ni är friska nu Sonja och lagom så blir ni sjuka Tinker, hoppas att det går över fort.

Själv så fick jag precis ett telefonsamtal, om en vecka så ska jag vara med i en liten jazzsångtävling uppåt Stockholm till. Det ska bli kul, det är inte på blodigt allvar (för mig i alla fall) utan en kul grej och så får jag komma ut!

• Aleta

Cantaton - massor med tröstekramar. Så hemskt! Kramkramkram.

• Aleta

Cantaton, jag skickar all positiv energi jag kan, jag med. Kram igen!

Sonja, vad hemskt med den försvunna släktingen, ovisshet är ju fruktansvärd. Tyvärr så vet jag inga sådana sidor, men ser jag något så hör jag av mig. Har Interpol hennes bild?

• Aleta

dfk - vad kul med salsan, grattis till en karl som hänger med på sån't!
    (Jag har inboxat dig.)

• Aleta

Oj, det var nog tur att ni inte fick lägenheten. Det kommer att dyka upp något bättre. En släkting till mig köpte hus av sin morbror och de har i princip fått bygga om hela huset. Mögel, ruttet och jag vet inte allt och det var bara dolda skador, men de besiktigade inte eftersom de köpte av någon de kände.

Kram på er allihop!

Im yours, just nu är det slut i förrådet. Jag inboxar dig.

• Aleta

Didis, jättehemskt och tragiskt.
    Depression är en sjukdom som ofta har dödlig utgång tyvärr. Det är inget rationellt beslut, hjärnan funkar inte som den ska. Tyvärr så kan man inte inse hur det påverkar tågföraren, att det är ohyggligt för dem. Om man fattade det så tror jag att man valde en annan metod.

• Aleta

Ja, är de friska så skulle de aldrig göra så. Det är en kemisk obalans i hjärnan och det är inte så enkelt som att säga att man inte bryr sig, eller att man måste rycka upp sig. Depression är en riktig sjukdom.

lillabruden skrev 2009-11-15 08:00:27 följande:
    Jag vill nog mer påstå att man förstår det i dem flesta fall, men är så sjuk att man inte bryr sig.... Psykvården borde bli bättre!
  • Aleta

Nej, jag trodde inte att du menade så, men jag ville ändå förtydliga. Det är så många som inte förstår tyvärr.

13 år! Har du fått hjälp? Det är ju hemskt att gå och må dåligt så länge!

lillabruden skrev 2009-11-15 15:54:26 följande:
    Det var inte så jag menade om du förstod mig så..! Jag tycker att det gör saken allvarligare när man är så sjuk att man inte kan bry sig om andra. Jag skulle aldrig säga att det bara är att 'rycka upp sig'. Har själv haft problem i 13år!
  • Aleta

Cantaton - tråkigt att höra om din pappa, hoppas att de kan hjälpa honom.
    Pjäsen verkar jättebra förresten.

Stackars Frulle, mår du bättre nu?

Svar på tråden Tantvarning6