Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

ojojoj vilket vinflöde hos tanterna idag!
    Härmed utlyser jag; vilket vin är bäst till en hederlig vanlig pizza? Testerna kan börja!!!

DFK, och Aleta, jo jag har hjälpt migsjälv att få hjälp så att säga. Har alltid haft den där lilla känslan av att allt visst det kan bli bättre än skit, så har lyckats att inte ge upp, men varit nära många gånger. Jag går till en psyko terapeut 1gång i veckan sedan 3år tillbaka. Men misstänker att jag alltid kommer att vara lite galen

Passionis, vilket ställe du hittat! Alla hittar på allt möjligt ju! Kanske du ska passa på o bjuda hem nån tant på pizza o vin?

Och Didis, kan det bli bättre? Pizza och porrklub i ett! Sparar ju bensin -tänk på miljön! Detta är ju positivt förutsatt att det är sexiga män i klubben då..... (inte alls sexistisk jag inte...)

Canttant, jag tror att man ändå innerst inne vet vad man vill göra men att andra saker kommer ivägen och kan störa beslut ibland. Men oavsett om man tar rätt eller fel beslut så är det viktigt att komma ihåg att bara för att man gick dit, behöver man inte stanna om man inte vill!
    Så många år jag gjort saker som förväntats av mig och jag, dum och artig som man är, uthärdar olidliga fester,sammanträffar, middagar osv. Du gör rätt så länge du känner att du trivs, trivs du inte så åk hem igen helt enkelt

MV, låter ju som en trevlig dag!hoppas du inte får migrän bara...

Nu har vi redan hittat 2 (enligt mig 3) lägenheter som vi ska gå på visning och eventuellt bjuda på... så det känns ju bättre. Men sen kommer tankarna....ska vi avvakta helt och leta igen efter jul? det kostar ju faktiskt med både jul o nyår...och nu när vi måste köpa ny bil (vi får ju ersättning men vi tänkte lägga till så vi får en bättre bil kanske..).... usch...va tror ni om bostadsmarknaden? Eller ni kanske inte har kollat så mycket...

glöm nu inte testa viner, jag behöver veta till den 26nov

• lillabruden

heloise, glömde säga att du o jag har samma typ av kök..... och jag har samlat hemgift sen jag var 15år-20år, där är inte en millimeter ledig i köket..... jag kallar skåpen i vårt lilla hem för självmordsskåp -du öppnar och allt trillar!

passionis, det blir inga versaler för att dem nog prgrammerat det så, men sätt mellanrum så blir det nog versaler ändå

• lillabruden

gokvällens!

grattis till biljetterna Cantaton! Något positivt i allt det röriga iallafall.... angående operationen så är ju jag definitivt ingen expert eller vet bäst (tro det eller ej ) men jag gissar på att det är för att han inte ska få ytterliga komplikationer... Han kanske piggnar till lite under veckan...tänker fortfarande på er!!kram

Sonja, det lät ju som ett bad för prinsessor plask ska det va!

Frullemulle...hoppas verkligen du kan få slippa smärtan snart! Funkar dem nya tabletterna?

Dfk, applåd till dig som orkar i detta höstmörker!! Jag ska försöka själv på det imorgon....får se om jag vaknar bara!

Kan ju säga att jag hade en bra dag...tills jag gick till verkstan och skulle tömma min bil från grejerna jag hade i bagaget!
    Mekanikern ringde i fredags och sa att den skulle skrotas så menade jag på att jag behövde tömma den. Jag kunde komma på lördagen men det gick inte för honom.Idag måndag sa vi att jag skulle komma. Ingen kommentar om helgens risker eller något!
    Kommer dit, hämtar nycklen fast bilen stod redan fullt öppen. Öppnar bakluckan och hela skiten har brunnit!!!!! Det enda jag kunde ta var ändå så rökskadat att jag får slänga det nu i efterhand ändå!!! Där var faktiskt saker som jag fått till bilen m.m. Jag gick in till mekanikern o frågar (argt) om han hade tänkt berätta för mig att bilen brunnit! Idioten börjar skrika på mig och skäller att han inte vet vad som hänt och det ena och det andra!
    Hallå! Det är ju MIN bil som brunnit under deras ansvar och dem vet inget?! Han menade på att JAG låtit den vara där över helgen och då får jag liksom svälja det. Men han varnade ju itne mig för något sånt här!!!
    Jag menade på att vad ska jag säga till försäkringsbolaget när dem ringer mig? Hur ska jag kunna intyga detta om inte dem gör det? Jo jag fick fint skita i vad dem skulle göra och ta det med försäkringsbolaget när dem kontaktar mig

Vilket jävla sätt!!! Sen försökte vi ta ut stereon, det gick inte så lätt och tog en evighet och då kör en bil fram till mig och börjar gorma att dem stänger grindarna nu, om inte vi sticker så låser han in oss. Jag säger lugnt att vi försöker ta stereon från bilen och han börjar storskrika på mig att dem stänger NU NU NU NU och upprepar hur jag kommer bli inlåst om jag inte beger mig. Jag skrek tillbaka JA VI SKA GÅ!
    Sen ställer sig idioten i sin bil sig i vägen för oss på vägen ut och börjar bråka med min bror! Han var på väg att stänga grinden framför oss sittandes i hyrbilen och jag skrek till idiotexemplet att om han låser in oss får han fantamig betala brandkåren för att bryta upp det sen o släppa ut oss! (inte för att nämna att det faktiskt blir frihetsberövande!)

Vad är det för ett land vi bor i!? Jag blir så trött på att vara svensk och jag skäms över mina medmänniskor....

Dessutom körde jag förbi en jättestor olycka imorse på väg hem från jobb (rusningstrafik) och har bevittnat 5st nära-olyckor....suck....men jag är iallafall oskadd och har inte krockat!

• lillabruden

Dfk, jo jag har mannen att kramas med men han var själv nära tårar när vi stod och letade efter saker som var hela i bagaget.... Han var verkligen ledsen över att bilen skulle skrotas också! Min lille älskling....han e go
    Och sen har jag ju er som bekräftar att det visst finns bra människor i vårt kalla land.... tack o lov för er!

Har ni hört Chris De Burghs album, Footsteps? Helt underbar..det är ju gamla goda bitar men åh...hans röst är supermysig! Satte igång stereon och börjar känna mig lite bättre
    Where have all the flowers gone, känns som en relevant låt...

Frulle, hade jag varit dig hade jag bett om narkos! hatar alla ingrepp i munnen! Minns efter min operation (2 titanskruvar på varsin sida om framtänderna fast skruvade i överkäken) jag har aldrig varit så avdomnad av smärta och känt det samtidigt! känner med dig...

vill ni se något super gulligt?

• lillabruden

ojdå...somnade vid 22tiden och vaknade 3....börjar bli en dålig vana dethär...

canttant, kika på alltgratis.se eller vad den heter...sök på eniros webbsök 'gratis' eller 'endast porto' så kan du hitta där du kan få hem grejer gratis för endast porto

Sonja, jag har recept på en supergo kotlettrad! Man lägger den i marinad kvällen innan och sen bara in i ugnen och voilá, en saftig och god köttrad att bjuda och frossa på!
    Kruxet är bara att man ska trycka in morot och ölkorv i köttet....krävs lite ilska och bestämdhet ska leta upp receptet!

• lillabruden

Cantaton, visst är det så att man får ledigt med lön i familjekris? i mitt jobb är det så iallafall och man får t.o.m gå från jobbet för att gå till kurator eller dylikt!!! kolla upp det!

Liz, alla män är lite tjockskalliga ibland...eller som jag blandade ihop det när jag var liten....sa istället för flintskallig -fårskallig
    Tycker det låter som att du går framåt och det är skönt att höra!!

• lillabruden

frulle, om andra inte förstår ska du inte bry dig! du vet hur mycket du klarar o ingen annan, sen ska folk inte dömma andra pga det! Hoppas det är bättre idag!

nu ska jag nog försöka sova nån timme....kramizzar

• lillabruden

tjenis! jag har kommit fram till att jag vägrar gå upp ur sängen förrän vi har världsfred! är såååå jäkla trött och hela kroppen känns som att den inte ens klarar en blick utan att det gör ont i mig.....ska prova ta extra järn...ska oxå ha min mens blää.

Cantant, nu är jag kanske lite jobbig men titta vad jag hitta www.tradera.com/Specialannonser-c3_2804

Du kan även gå på välgörenhetsauktioner om du väljer alla kategorier -övrigt -specialkategori (eller nåt sånt)

där hittar du kanske roliga grejer

MV, skönt att han är så gulllig mot dig!!! men han vågar väl inget annat

Fjällis, själv kokar jag i tryckkokare och det är så sköönt!!! Där är det både att du lämnar det + att det går supersnabbt med bra resultat usch va hungrig jag blev nu...

• lillabruden

hahaha jag tänkte mest att han har en tantarmé att oroa sig för
    Min man får jämt höra vad alla här inne tycker

MV85 skrev 2009-11-17 15:55:43 följande:
    Frulle: Haha nej vi har inte "sovit ihop" än... men vi har Sovit ihop en natt Är mäkta imponerad att han inte ens försökt komma innanför trosorna på mig på två månader Passionsblomman: Det är ingen gerbera... Det är en sån där som man brukar köpa i kruka till jul... inte julstjärna alltså, utan den långa med stor lök.. Kommer inte på vad den heter nu, men en sån i alla fall som är mörkt röd i färgen o så nån liten grön kvist till.Fjällbruttan: Det har varit supermysigt dygn, särskilt natten lillabruden: Vågar inte annat? haha vad har du fått för bild av mig egentligen? Lilla timida och snälla jag? Varför skulle han vara rädd att sätta ner foten? *flinar stort*Sen är det faktiskt han som är den Dominante i det här förhållandet... Så i slutändan är det faktiskt hans ord som gäller Cantaton: Håller verkligen tummarna för att saker ska se ljusare ut så snart som möjligt. Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt nu och att försöka vara stark är inte lätt - men du ÄR stark, o när du behöver det så är det bara att bryta ihop en stund på en toalett eller i sambons famn innan du tar nya tag igen.
Svar på tråden Tantvarning6