• Heloise

Tantvarning6

God morgon, eller god förmiddag kanske man ska säga!
    Åh så skönt Aleta! Hoppas du blir servad av de ryska gästerna Sonja

llt är färdigstädat, ljuvligt. Jag ska bara städa av badrummen och dammsuga/moppa imorgon innan invasionen kommer.

Lilla Tirza är mkt förtjust i vår julgran och vill precis som Kjells katt m och Mulles Bella av-dekorera den. Hon är misstänkt för en vältning oxå. Men nu har Panzer lagt en bamsesten på julgransfoten så det finns inte en chans att hon kan välta den.

Panzer har fått för sig att han vill ha en hund, och naturligtvis kan han inte välja en vanlig simpel hederlig hund, nej då han ska ha en Siberian Husky, trots att jag har försökt förklarat för honom att vi inte är passande som huskyägare. De gillar friluftsliv, min idé om friluftsliv är brunch nere på stan en söndagsmorgon ungefär.
    Blir inget av med det!
    Hund, ja viss men inga drag/släd/arbetshundar. Jag gillar boxer men det gör inte Panzer. And the list goes on....

• Heloise

Kaos på det lilla ICA där jag jobbar, en av stamalkisarna var precis in och levde om, kastade grejjer omkring sig, som tur var så var han inte dum mot mig, bara härjig.

Låter härligt Kjell präst, själv jobbar jag tills kl 20 och sen ska vi koka knäck. Kanske kan bli en flarra rött oxå, börja julfirandet tidigt

• Heloise

God Jul!
    Btw är det ngn som vill ha en svart mini-panter, hon är rätt billig just nu, hon knuffade ner en av våra fina julgrupper, den gick i 100 bitar

• Heloise

Äntligen har min syrra och hennes man och barn åkt. Jag tycker väldigt mkt om dem och det är jättekul när de kommer, men det är också skönt att få andas 2 timmar innan nästa firande.

Mamma fick åka in till akuten i natt, hon har lunginflammation.
    Jag och syrran drack en massa vin och pratade, vad jag önskar att vi varit närmare varandra i ålder.

Nu mår jag lite dåligt och ska ta en timmes tupplur innan det är dags att åka till Panzers mamma.

Vad roligt Cantaton!

• Heloise

I dag står det klart att Panzer och jag får öva lite mer, för det blev BOM ist träff den här månaden.

Hoppas ni alla har haft härliga jular! Jag är bara glad, hjärtinnerligt glad över att julen (iaf för vår del) äntligen är över.

Panzer och jag ska ta oss in till stan och gå ut och käka. Sedan ska vi kika på J-VM hemma i soffan.
    Men just nu tror jag att jag ska grabba tag i några katter och gå och sova middag. Jag ser verkligen framemot 2 hela lediga dagar med Panzer, inga måsten, inga planer. Bara han, jag och flickorna.

• Heloise

Ja, sabla indianer!!

Men ärligt talat jag är så förstörd efter att ha firat jul med först, min systers två pubertala monster och sedan Panzers syrras bortskämda trotsiga små monster, att jag inte tog det alltför hårt
    Fast trist är det ju, jag var 1 vecka sen och hoppet hade ju väckts
    Men jag läste att du ska kul idag

Villemoa skrev 2009-12-26 16:36:13 följande:
    Sabla indianer!!
  • Heloise

Sen kom vi aldrig iväg intill stan på middag; vi slocknade en 45 min framför Man City och Stokes, annandagen bjuder på mkt fotboll. Fotboll är superskönt att sova till, det är något avslappnande med människor som springer som galningar medans jag tar en pralin till och kurar ihop under täcket.

• Heloise

Ännu bättre

Villemoa skrev 2009-12-26 19:47:44 följande:
    Jag ska fortsätta ha kul idag
  • Heloise

Här är det bara avslappnat och härligt, borde egentligen göra en uppgift för skolan, men jag skjuter på det tills imorgon. Då ska jag jobba och då blir ju dagen förstörd iaf

Vi kollar på hockey och äter allt utom julmat. I dag blir det någon ny variant av fläskfile i mangoshutney sås, och imorgon ska jag prova kyckling i julmustsås, med ugnsstekta grönsaker.
    Jag har precis som Didis läst ett gäng böcker och lyssnat på ljudböcker.

Kram på er

• Heloise

Ja förutom indianvärk så är det jättebra. Men blir så less att de helt plötsligt för första gången på typ 18är ska krångla och vara sena.
    Öva är jättekul, och inte gör det mig nått att öva ett tag till
    Vi tar det lugnt och har kul

Daa skrev 2009-12-27 17:16:22 följande:
    Heloise: säger som Villemoa, sabla indianer. Å andra sidan är det skönt att de dyker upp när det ändå inte är någon bebis på gång. Och att öva bebistillverkning är ju faktiskt kul, som någon nämnde. Mår du bättre nu?
Svar på tråden Tantvarning6