• Aleta

Tantvarning6

Kramar till er allihop och en extra stor till Blomman.

• Aleta

Inboxa får du göra.
    Det låter spännande, jag vill gärna veta.

MittiPrickBrud skrev 2009-12-11 19:25:34 följande:
    Hej fina brudarna!Har haft datorstrul och inte kunnat hänga här med er, i vanlig ordning alltså. Men nu står en "nygammal" burk på mitt skrivbord och jag har använt dagen till att göra en egen hemsida, men en som jag tycker förnämlig affärsidé. Dessvärre får jag väl inte länka till den antar jag, eller?Vad anses egentligen som reklam?I alla fall, jag är på g igen och önskar er alla en fin helg!
  • Aleta

Bobou: "Figaros' Fab4"

Kram till Cantaton, det blev för mycket av allt bara. Inget konstigt alls. Försök att ta hand om dig lite mer. Du behöver inte vara så duktigt jämt.

• Aleta

Nej nu vet jag!
    Hot shaving dishes!
    (Dish är slang för snygg tjej.)

• Aleta

Jag älskar att sitta och spåna!

Bobou skrev 2009-12-13 22:39:13 följande:
    Haha! Vilka roliga förslag! Tack Aleta!
  • Aleta

Nu är jag så orolig!
    Lilltjejen har klagat på ont i ryggen i några dagar, hon är bara drygt två år. Hon springer runt och leker och har full rörlighet, men ibland så verkar hon få ont.
    Jag ringde BVC i morse och de sa att jag måste ha en läkartid så jag fick en på torsdag. Det är bara det att nu ikväll så syntes det ett rött streck längs ryggraden! Hjälp!
    Jag ska ringa imorgon igen och be att få komma tidigare. Hon slog sig och skrapade upp ryggen för två månader sedan, tydligen kan det påverka hur ryggen växer om man har otur.
    Sömnlös natt för min del antagligen.

• Aleta

Vad roligt att det går framåt för din pappa Cantaton!

Tack för alla sympatier. Jag har varit med lillan hos tant doktorn idag. De vill inte röntga henne ännu utan vi ska avvakta till på måndag och se om det blir bättre. Suck.
    Urinprovet var normalt i alla fall och hon var världens duktigaste!

Heloise, jag vet precis hur du känner. Jag blev tvungen att avliva min min häst när hon var 35 år. Det värsta var att det var av ekonomisk/praktiska anledningar. Hade jag haft ett ställe att ha henne på så hade hon säkert levt minst fem år till, men jag hade inte råd. Jag börjar gråta än idag bara jag tänker på det.
    Nu går hennes 30-åriga dotter i hagen och henne tänker jag ha kvar så länge det bara går. Hon sprang runt som en fölunge i hagen igår så jag hoppas att hon blir kvar läääänge till.

• Aleta

Tack.
    Visst är det jobbigt att aldrig få visshet?
    Vi hade också en katt som försvann när jag var liten.

Vi hade en unghund som försvann också och vi gav upp hoppet efter tre veckor. Fast då ringde polisen och hade fått in en hund som passade in på vår anmälan.
    Ett par hade hittat henne på en ö där hon hade levt på rötter och smådjur. Det var hennes egen svartsjuka mor som hade lurat dit henne och sedan simmat hem igen och lämnat henne.
    Resten av livet så gick hon och drog upp morötter direkt i trädgårdslandet och tuggade på. Dessutom så hörde hon hur sorkar sprang under marken och försökte gräva fram dem.

Soldemor skrev 2009-12-15 13:31:38 följande:
    Hoppas med dig! Och här får du en kram! I morse kom jag att tänka på min första katt, som fick gå ute för jag inte förstod hur farligt det kunde vara. Hann inte kanstrera honom innan han försvann. Undrar så vad som hände honom, om han dog i trafiken el hamnade hos någon annan. Misstänker att min första man var inblandad i försvinnandet. Han tyckte inte alls om min katt. Blir så ledsen när jag tänker på honom...Tarzan alltså, inte puckot till man!
  • Aleta

Jag älskar snö hela tiden - det blir så ljust igen!
    (Fast slask hatar jag, det ska vara lite kallt.)

Svar på tråden Tantvarning6