Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Här har min son har haft ett totalt sammanbrott med full tårfontän och fullständigt ylande hemlängtan.
    Detta trots att han haft kompis både hela fredagen och idag.

"Det bara kom över mig" snyftade han.

Det går inte att stå ut med, utan jag gråter också när han är så ledsen över att ha sina bästisar så långt bort.

Nu tänker jag planera någon slags träff med dem så han fattar att de finns kvar.

• passionsblomman

SA jag förresten att min sista lilla kissekattonge åkte idag? Ända till Öland har hon flyttat nu och de hade fallit pladask för henne när de såg henne i min annons. Jag undrade ju lite försiktigt hur det kunde komma sig att de inte tog en av alla andra förtiarton som både är yngre och ligger öovanför min annons.

Men det var just henne de ville ha. OCH lilla tösen gick rätt fram till tjejen, gjore åttor runt hennes ben, kröp upp i knät på henne och tryckte nosen mot hennes bröst och S-P-A-N-N så hela hon vibrerade.

saken var biff!

• passionsblomman

Tror du ja! Han är väldigt van vid övernattningshelger och brukar inte vilja att de ska ta slut!

Nu gav jag det som förslag till honom, och då sa han :"jamen när de åker hem så är det ju som en evighet tills nästa gång"
    så, vi hade ett litet snack om att man får vvälja hur men ser det. Det halvfulla eller halvtomma glaset ni vet.

lillabruden skrev 2009-11-01 21:18:42 följande:
    jag röstar på övernattningshelg, så tröttnar han lika fort på polarna
  • passionsblomman

Tack!

Hjälplös är annars mer beskrivande för hur man känner sig när ens barn är sådär himla ledsen.

lillabruden skrev 2009-11-01 21:27:04 följande:
    mkt bra passionis!!! klok morsa han har
  • passionsblomman

Jo, han har ju sin trygghet hos mig. Därför känns det ju hemskt när jag inte kan hålla mig utan tårarna rinner på MIG också.
    Fast jag tror han ändå förstår att det är för att han och hur han mår betyder så mycket för mig.

Värst vore ju om han inte vågade säga sker till mig för att jag blir så ledsen då.

Så gör ju ofta barn vid skilsmässor, mobbing osv. Skonar föräldern liksom. Det vore fruktansvärt.

Jag vill lära honom att känslor är OK; både glada och ledsna, rädda, arga och alla andra. Och att man hjälps åt och håller ihop i en familj och löser saker tillsammans, iinte var för sig.

• passionsblomman

Hello everybody!

Här är det värsta stormen idag och man vill bara sitta under en filt med arton bra filmer redo för dvd´n och massor av fiiiika.

Jag har skjutsat min sambo till jobbet för eftersom han slutar sent så måste jag ha bilen till sonens handbollsträning.

Nu blir det hejdlöst sent för sonen bara för det, då vi ju måste hämta far hem till huset också ikväll. Men nu ska det spelas handbollsmatch i helgen så det är ju en fördel om han är med på träningen.

Jag saknar min lilla bil!

• passionsblomman

Saccosäckar tror jag är bäst att jag undviker också.

Jag vet inte vad det är fråga om egentligen, men i samma veva som flytten fick jag så in i DEN ont i mina knän, och det-liksom värken i axlarna, går baske mig inte över.
Svar på tråden Tantvarning6