• Aleta

Tantvarning6

Ja, är det inte olagligt?
    Fast å andra sidan så vet man ju inte vem som står därunder och häver ur sig allt. Det är nog lättare att göra sådant där när man kan vara helt anonym. Precis som skidmasker vid demonstrationer.

Förresten, om jag plötsligt vinner en massa miljoner, då drar jag iväg på arkeologisk expedition till Nikumaroro för att leta efter Amelia Earhart. (Kostar bara 50000 dollar att få åka med, som hittat. )
    abcnews.go.com/Technology/story

Panzerfaust skrev 2010-01-05 15:00:10 följande:
    Det sjuka är att spökplumpen får stå och vräka ur sig hot och vad fasen som helst, det är inte för inte man undrar vart fan vi är på väg.
  • Aleta

17:45-17:55 på tv1, Radiohjälpen: Så övergavs omskärelsen
    Tio byar i Gambia som överger traditionen med kvinnlig omskärelse.
    Det låter väl hoppfullt mitt i allt elände i världen!

• Aleta

Grattis Passionsblomman!!! Hurra, hurra, hurra!!!

MittiPrickBrud, det låter härligt med inspiration som flödar.

Fjällbruttan, brrrrr, hoppas ni har varmare inomhus än vi åtminstone, här ligger medelrumstemperaturen på 15 grader.

• Aleta

Åh Passionis, en stor kram.
    Jag vet precis hur det bara rasar över en när alla håller på med att fråga hur det går med det ena och det andra. Till slut så sa jag ifrån (ganska ilsket också) att ingen fick fråga mig om någonting, för jag orkade inte med det.

Det skulle nog vara bra om ni kunde förmedla det till omgivningen så att du kan få vara ifred och koncentrera dig helt på IVF:en. Stress är väldigt kontraproduktivt i sammanhanget.
    Kram igen.

• Aleta

Daa, jag tänker på dig, bra att du åker iväg på en gång och inte väntar.

• Aleta

Kallvattnet har frusit, fast inte överallt utan till en toalett som ligger mitt inne i huset!
    Hur? Vi har ett elelement på den toan och nu har vi äntligen fått upp värmen litegrann. Nu kanske vi har ca 17 grader. Gamla hus!

Nu kom jag på en sak!
    Kolla era försäkringar! Vi hade en vattenskada som äntligen blev färdig, men vi fick betala 80% av arbetskostnaden för kakel, tapeter och målning.
    Vi fattade så klart att det skulle bli åldersavdrag på alla ytskikt, men att man inte ska få dem uppsatta!!
    Jag ringde och frågade vad som pågick och då påstod de att de alltid hade haft sådana regler. Bullshit! År 2000 hade vi en annan vattenskada och då fick vi allt återställt.
    På måndag när lite chefer är tillbaka ska jag ringa och klaga. Jag är jättearg, om allt hade varit nykaklat och nymålat innan skadan så hade uppsättningen inte kostat ett öre.
    Jag påpekade det orimliga i det, hur gör man om t ex ett hus blir utbränt? Får man allt underarbete och sedan står man där?
    "Neeej, DÅ gäller andra regler, då behöver man inte betala mer än 100.000:-" ??!! Grrrr
    Har man gamla hus så klarar man sig inte med en sådan försäkring. Vi har Länsförsäkringar, jag läste att de har någon slags allrisk villa som ändrar på kostnaderna för åldersavdraget, men när tog de bort den delen ur vår försäkring kan man ju undra?

Nu har mamma fixat varmvattnet, med varma disktrasor. Och här sitter jag och BT:ar medan hon jobbar. *skäms lite, men bara lite*

• Aleta

Fjällbruttan, vad tufft ni har det just nu. Vet precis hur det är, man vill inte att den man älskar ska lida, men samtidigt vill man ju egentligen ha dem kvar, fast friska. Det var verkligen en ära att hon bad dig ordna allt. Hon vet vilken pärla du är!

Mamma och jag har varit på opera ikväll! I en liten byhåla 15 km härifrån, teknikens under. Det var givetvis en sådan där direktsändning i HD från Metropolitan i New York. Riktigt bra! Det kan jag tänka mig att göra igen. Mycket närbilder och dessutom fick man följa med bakom scenen i pauserna när de intervjuade stjärnorna.
    I slutet av januari ska maken och jag gå på en liknande föreställning, fast då är det inte opera utan teater som direktsänds från London. Det ser jag fram emot.

Sov gott allihop och hoppas att alla kryar på sig.

• Aleta

Lillabruden, vilka sagolika bilder.

Lycka till Im Yours!

Heja på Cantaton, du är så duktig som kämpar på, hoppas på ett bra besked från jobbmötet.

Soldemor!!! Klart ni måste åka och titta, jag börjar också otåligt studsa upp och ner.

Välkommen hem Sonja!

• Aleta

Ojojoj Blomman, det är mycket nu. Jag skickar en massa kramar till dig. Glöm inte bort att lägga in hur mycket du är värd i ekvationen, då kommer den alla gånger att sluta på plus.

Svar på tråden Tantvarning6