Kallvattnet har frusit, fast inte överallt utan till en toalett som ligger mitt inne i huset!
Hur? Vi har ett elelement på den toan och nu har vi äntligen fått upp värmen litegrann. Nu kanske vi har ca 17 grader. Gamla hus!
Nu kom jag på en sak!
Kolla era försäkringar! Vi hade en vattenskada som äntligen blev färdig, men vi fick betala 80% av arbetskostnaden för kakel, tapeter och målning.
Vi fattade så klart att det skulle bli åldersavdrag på alla ytskikt, men att man inte ska få dem uppsatta!!
Jag ringde och frågade vad som pågick och då påstod de att de alltid hade haft sådana regler. Bullshit! År 2000 hade vi en annan vattenskada och då fick vi allt återställt.
På måndag när lite chefer är tillbaka ska jag ringa och klaga. Jag är jättearg, om allt hade varit nykaklat och nymålat innan skadan så hade uppsättningen inte kostat ett öre.
Jag påpekade det orimliga i det, hur gör man om t ex ett hus blir utbränt? Får man allt underarbete och sedan står man där?
"Neeej, DÅ gäller andra regler, då behöver man inte betala mer än 100.000:-" ??!! Grrrr
Har man gamla hus så klarar man sig inte med en sådan försäkring. Vi har Länsförsäkringar, jag läste att de har någon slags allrisk villa som ändrar på kostnaderna för åldersavdraget, men när tog de bort den delen ur vår försäkring kan man ju undra?
Nu har mamma fixat varmvattnet, med varma disktrasor. Och här sitter jag och BT:ar medan hon jobbar. *skäms lite, men bara lite*