• dfk

Tantvarning6

Åh, Aleta härjar getingarna fortfarande där hemma!

Sonja, kram till dig. Fy och blä vilken dag du har haft!
    Bråk och gnabb..... Det känner jag igen. Här har det inte varit muntert heller. Blir så trött ibland. Jag är i full gång att planera världens myshelg för oss.
    Vi ska tom övernatta på hotell i Stockholm över helgen, utan barn. Men det känns inte vidare kul att göra det när jag har en vresig och gnällig man här hemma.
    Har lust att bara strunta i alltihopa. Men kanske är det just detta vi behöver trots allt!

Soldemor, En stor födelsedagskram i efterskott!!!

• dfk

Hej på er gummor!
    Nu har jag samlat ihop mig lite! Skönt att höra att det bor vresgubbar hos er också! Vi ska åka och ha det myyyysigt därmed basta. Nu har jag fått lite råd om bra restauranger också. Har bokat bord och hotell och fixat barnvakt och hottat upp mig med att klippa mig snyggt!!!

Jag har alltid haft långt hår och klippt mig själv framför spegeln eftersom jag inte har någon frisyr.
    Nu är det putsveck och voilá har en poppig snygg frisyr nu!
    Jag har om jag ska försöka förklara den, en plattad lång snedlugg, resten av håret lockigt uppklippt ruffs på hjässan och det är längre framtill.Baktill i nacken är det lite mer uppklippt. Fast jag kan fortfarande sätta upp håret om jag vill.
    Jag satt och kände mig yr och svimfärdig hos frissan. Vad du än gör klipp ingen tantfrisyr på mig!
    Jag brukar ju fläta mitt hår och ha knutar och toffsar och är inte van vid något annat.
    Jag önskar er alla en fröjdefull helg och kramar från den nya
    upphottade bruttan!!!

• dfk

Godmorgon! Tittar in lite snabbt...
    Jag hör ju att det är fler som har tråkigt tjaffs hemma.
    Många kramar passion!! Det är klart att det är en omställning för alla. Du behöver väl också pepp. Du kan inte lyfta hela familjen själv gumsigums!

Sonja, du verkar också behöva kramizar! Du gör rätt i att sluta vara så duktig. Känn dig inte misslyckad för det.

Ja nu är jag tillbaks till verkligheten, vi har haft en hel helg i Stockholm. Jag kan väl säga att det var både på gott och ont!
    Började med ett tråkigt gräl i hallen. Observera, då hade vi inte kommit hemifrån än. Varför blir det nästan alltid så?
    Vi åkte in och åt gott, drack gott, sov gott och vi både hade det mysigt men också så upptäcker man sidor man har svårt med.
    Man har jättestora förväntningar på hur roligt och romantiskt det ska bli.
    Sista dagen tror jag att vi landade och kunde njuta på riktigt.
    Det här behövdes verkligen förstår jag nu i efterhand.
    Nu ska jag springa vidare!
    Kram på er!

• dfk

Morrn!

Sonja,ibland kan man ju tro att vi är gifta med samma karl!
    Tom dessa ord du beskriver är något jag kan få höra här hemma.
    Vill bara klargöra att jag tänker göra som passionsblomma, behålla honom ett tag till. Förevigt vill säga. Men vad skulle man göra om man inte hade er att få prata med.

Bruttan, din käre make borde göra så som du säger. För om du lagar mat som du bakar tårtor så är du ett riktigt matproffs! Såna ska man lyssna på.

Du är så klok MV85! Jag skulle också tycka det var hemskt att bli utsatt för något sådant. Spar alla mail och sms som hon skickar men som sagt svara henne inte. Det får din kille sköta om. Hur kommer det sig att hon vet vem du är, och kan din mailadress?

Passion det var inte dåligt prutat!!!
    Jag vet inte om jag skulle våga pruta alls.

Förut kunde jag tom köpa saker jag inte ville ha för att jag "tyckte synd" om den stackaren som tagit sig tid till att visa och berätta om hela sitt sortiment. Nu när jag blivit tant händer det knappt alls (bara när det kommer barn med tindrande ögon och säljer kakor) , men när jag var yngre gjorde jag tyvärr det.
    Det var dörrförsäljarens stora glädje att knacka på min dörr!
    Där kunde dom tjäna sig en hacka. Jag kunde då också bjuda på växelpengarna..... Ja det är ju tur att man slutar med såna dumheter! Jag vet inte hur många jag har bjudit in under årens
    lopp.
    Dammsugareförsäljare har också många gånger hällt ut lite skräp på vår vardagsrumsmatta för att sedan visa hur bra dammsugaren sedan slurpar upp det.
    Tur att man blir lite tuffare med åren!

• dfk

Godmorgon!
    Jag tycker också sådant där kan vara jättesvårt Tinker! Men som sagt du kan ju prata med läraren. Kanske sedan läraren kan ha ett samtal med flickans föräldrar, att det kan vara bra att även hon har mellis med sig.
    Vad generös din lilla tjej är som så snällt delar med sig.

Imyours, roligt att höra att du skriver långfilmen, väntar nyfiken på den!

Sonja, vad bra att du hoppade över hammarstraffet den här gången, han kan väl inte ha bulor i skallen jämt.

Kramar till er alla!!!

• dfk

MV85, vad skönt för dig att det får ett slut på detta elände!

Fortfarande getingar Aleta?

Fjällbruttan, jag önskar att det kommer gå bra på NUPP!
    Det lät som ett spännande inköp med ängel och djävul, vad ska du med dessa attiraljer om man får vara nyfiken?

• dfk

Cantaton ett stort grattis till din viktnedgång, gräm dig inte för det där hektot vetja, det kommer du ta till nästa gång!

• dfk

Jag måste bara berätta något.
    Jag skulle handla på blocket och skickade iväg ett intressemail till säljaren. Jag fick ett telefonnummer av henne, hon ville prata mer per telefon.
    När jag ringde så lät hon smått otrevlig! Frågar misstänktsamt varför jag ringer och vem jag var.
    Jag förklarade att du ville att jag skulle ringa och du mailade mig för 10 minuter sen.
    "Det kommer jag inte ihåg, men vad vill du då?"
    Berättade att jag ringde om annonsen hon lagt ut på Blocket och att jag var intresserad.
    När jag frågade vad frakten kostade för att få det skickat, säger hon att "det tänker inte jag lägga ner tid på, det får faktiskt du själv ta reda på"
    Då frågar jag henne om vad hon trodde att paketet skulle tänkas väga. Då säger hon "det vet inte jag och jag tänker inte heller jobba ihjäl mig för att ta reda på det"
    What!!!Jag förstår ingenting alls? Hon ville ju att jag skulle ringa.
    Jag sa då att det blir ju svårt för mig att gissa hur mycket det väger och betala in en summa för något som kanske inte alls stämmer.
    "Jag säljer ju det här billigt och det står många på kö, hur ska du ha det!"säger hon.
    Jag blev helt stum. Så det blev inget köp för mig, jag vågar inte betala in något till hennes konto, då får jag väl inget paket. Jag kan fortfarande bara inte förstå hur man kan vara så otrevlig. Fy vilken människa!

• dfk

Nä dra på trissor, nu mailade hon mig detta bara för en stund sen:
    "hej igen nu är det så
    att det är flera som undrar om jag skulle
    kunna skicka, därav tvingas
    jag gå och kolla vad det skulle kosta du får
    ett besked i morgon mvh ....... ps ring
    mig i morgon vid 20:00 tiden i så fall
    om intresse finns annars vet jag"

Nu var ju visserligen tongången i mailet på ett trevligt sätt, men jag har tappat lusten helt. Hon kanske kände själv att hon var lite smått dum trots allt! Eller kanske var det någon som röt i åt henne...

Fjosok, vad mysigt med luciatåg.

Åh, vad jag längtar efter julen.
    Jag har tokhandlat lite nytt julpynt. Jag vill börja pynta redan nu!!

Svar på tråden Tantvarning6