Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

Ja, det är ju helt klart en vändning i att det från att inte ha ringt någon alls en enda gång på hela tiden vi bott här, faktiskt började ringa lite häromveckan och nu i lördags så var det TRE killar som var och en ville leka med just min son. Och på söndag är han bjuden på kalas hos en av dem.

För att inte tala om handbollsdagen vi hade i söndags. Den skrev jag väl om va?

• passionsblomman

Lillabrud, lika bra att du vänjer dig! Vi har fått lära oss att i sambons släkt är de så jäkla ängsliga att det är DET som kommer ut ur dem. De oroar sig så in i baljan och de ser sin snart 40-årige son som lilla X som nog kommer att råka ut hela tiden.

Med konsekvensen att vi inte berättade för dem om det här huset förrän vi redan kpt det. Medan min mamma tex fick veta redan när jag fick syn på det och att vi tänkte åka och titta på det.
    man får helt enkelt välja ut dem man får backning av. Och det lär man sig med tiden vilka det är.

Sedan ÄR det stora grejor att köpa hus/lägenhet och en del goda råd och uppmaningar kan vara bra att få innan man skrivit på, hur jobbiga de än är. Man vill ju helst int e få dem i efterhand när det redan är försent.

Beiktning är bra. Det ska du fråga mäklarenom det finns klausul för i kontraktet. Isåfall ska den vara utformad så att ni har rätt att hoppa av ifall ni inte är nöjda efter att ha fått besiktingsprotokollet. Finns en sådan klausul så kan ni skriva på kontraktet och ändå hoppa av efter besiktningen ifall det dyker upp oväntade saker.

Hoppas nu banken räknar så er kalkyl går ihop!

• passionsblomman

Numera så rekommenderar men sk "öppna klausuer" och det var det jag menade här ovan. Alltså man skriverinte ens några summor eller andra villkor än att vill man häva efter besiktning så får man det. Punkt slut, inga siffror, inga tolkningsutrymmen.
    Det är bättre och vår mäklare sa att det är på väg att bli standard.

TinkerBelle skrev 2009-11-11 15:19:49 följande:
    Hej,Sticker in huvudet snabbt...Se till att få inskrivet i kontraktet att OM ni vid besiktningen hittar fel som överstiger en viss summa så har ni rätt att häva köpet och få tillbaka handpenningen.Besiktnign sker oftast efter köpet är klart.Är vanligt i Stockholm att man gör så.Lycka till!
  • passionsblomman

Ja räntan är ju jätteviktig. Vår bank sa nu när vi flyttade att de räknar på 6% i kalkylen innan de ger lånelöfte. Allt annat måste jag säga skulle kännas oseriöst av banken!

• passionsblomman

Just det!

För några år sedan hamnade vi ju i värsta härvan just med en sådan där klausul, så den vi hade i det här kontraktet var klockren. Fritt fram att ändra sig. Punkt slut.

Alltså var det inte ett så läskigt beslut att skriva på.

TinkerBelle skrev 2009-11-11 16:25:55 följande:
    Det måste vara väldigt nytt, men låter otroligt bra.Sätter press på säljaren att lägga alal korten på bordet med än gång.
  • passionsblomman

Åh, men herregud javisstja! Du har ju blivit helt opererad! Alla mina sympatier och jag vet EXAKT hur du känner dig! Du har väl fått Citodon eller något annat som du kan ta?

Jag tog för många, eller rättare sagt så tålde jag dem inte så bra så jag blev as-dålig nästa dag. Ta lagom och se för tusan till att gå och lägga dig!

Det är faktiskt rätt viktigt att ta det lugnt. Palla upp dig med kuddar så du inte ligger helt plant.

Se det som att nu är den borta den j*la roten till det onda!

Duktig du vá!

Frulle skrev 2009-11-11 19:40:33 följande:
    Jag har såååååå ont i munnen!! Fy fan va tandläkaren misshandlade mig.... Det tog LÅNG tid och roten var helt sne!!
  • passionsblomman
    Fjällbruttan skrev 2009-11-11 19:49:50 följande:
    Visade honom ditt inlägg om spark i arschlet igår Blomman... han höll med dig Tack än en gång!Kram till alla och ha en underbar helg!!
    Det var ju tur!

Helg förresten? Det är ju mitt i veckan!
  • passionsblomman

Det är därför du ska ligga still!

Frulle skrev 2009-11-11 20:31:08 följande:
    Jo jag ska ta en citodon. Blöder bara så förbannat mycket..
Svar på tråden Tantvarning6