Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Tantvarning6

oj vad mycket stavfel.....ni förstår ändå hoppas jag!!!

Och grattis Canttant!!! Inte illa med 9,9kg även om det var några hekton till 'målet'! vet precis hur du ska göra; sätt igång värsta party plattan, kanske nått med Barry White? Hans röst är ju bara så fin!! och skaka rumpan lite o sjung så högt du kan!!!! så kanske du är dem dära hektona mindre

• lillabruden

Men Sonja vad var det med lillans mage?? var det bara chokladabstinens och mammas kramar? Hoppas du kom ikapp på jobbet..men ska man missa jobb så är det ju helst för barnens skull

På tal om barn......åååhhh jag blir tokig!!! Jag drömmer bara om bebisar nästan...och min mens är jättesen men tvivlar starkt på att jag är med barn ändå (minns inte när vi "mös" sist..... )
    just nu vill jag bara ha en större lägenhet, så kan inte bebistankarna vänta lite??! Dumma hjärna som har ett eget liv!

• lillabruden

mig?

Fjosok skrev 2009-10-22 21:15:12 följande:
    saknar ...
  • lillabruden

Fjällis, grattis till resultatet!!! skönt att allt är bra!!! och du, klart man bölar över att där e en liten en därinne!!! Jag bölade när min väns lilla Emil sparkade på min hand för ett par år sedan......och igen när en annan väns lilla Julia hickade och jag hade händerna på hennes mage!!!!

Ja...varför luktar bebisar så gott?! Tror nog vi aldrig får veta det..... Men min senaste dröm var så underbar!! Ville ju inte vakna....en liten flicka var det, hon låg så tättintill mig vid bröstet och halsen...vi sov men så vaknade jag till lite...och hon sträckte på sig denna lilla levande dockan....jag bara mådde så bra av att hålla om henne!!! Sen vaknade jag..................typiskt va?

Idag ställde jag mig på vågen. Jag har gått ner 1kg på en vecka med min salladsdiet! Jag är glad (räkna då till att jag ätit kakor oxå....) Nu när jag kommit igång lite mer så kanske det blir 2kg nästa gång...vill hålla det lagom!
    Och förresten! Jag har Zumbat nu ett par gånger...Jag rekomenderar det för att det är faktiskt roligt! Man svettas som en gris men känner sig inte jättetrött... Om det är en effektiv workout för att gå ner i vikt, då tror jag man måste dansa hela programmet iallafall varje dag.... men helt klart en bra grej för mig som jobbar natt!!!

Äckligt med getingar....men kul med konserter och definitivt är pyssel roligt! Däremot gillar jag inte julen

• lillabruden

idag jobbar jag, går på mina 5nätter ikväll....vaknade vid 14 o trodde klockan var 10!!

Aleta...jag säger oxå bläää till getingar och deras bajs o likstank!!!
    Ni kanske har lagt märke till små svarta prickar intill golvlisten nån gång? Det är spindelbajs som dem skuffat ut från inne i väggen...............................
    Jag avskyr kryp och insekter!!!

nä ska ta mig i kragen och ge mig till Ica o handla mat....dagens nöje

• lillabruden

just nu skulle jag kunna storböla!!!
    jag frågar mig varje dag va fan jag har en man till?! vad ska jag med en inneboende till när det är jag som gör allt! Partner? Jo visst när jag skriker och skäller ut honom, DÅ städar han och tar disken!
    Jag bad honom nu följa med till Ica för jag visste att jag inte skulle orka bära dem tunga kassarna...han sov och vaknade inte och sa han hade inte sovit bra inatt. Varför? Jo för han har vänt på dygnet och sitter vid datan hela natten!!! Vad han gör, ja det bryr jag mig faktiskt inte om. Han har skola ibland några timmar i veckan, och jobbar inte!!!! Trots att han LÄTT kunde få där han jobbade innan!!!!

Varför måste man älska någon så mycket att man inte bara kan be dem dra åt nånstans!!! Jag är typen som gör allt själv för att jag förlitar mig inte på andra, han är sån som 100% förlitar sig på mig och andra....hatar det!! fullständigt hatar det!!!!

Kakor någon?

• lillabruden

Jo jag håller med dig helt!! Men här hemma har vi mig, man och kvinna i ett! För vem är det som snickrar ihop möbler?Jo jag, vem fixar saker som t.ex rensa vattenlåsen på vaskarna och fixar när det är stopp i vasken eller dasset? Jo jag!
    Jag är för jämnställdhet och har inget emot att göra dessa saker men han borde väl bete sig som en karl och göra det också!!! Jag känner mest att jag lika gärna kan vara ensam, för jag gör ju allt själv ändå, men jag gör dubbelt upp!

Har pratat med honom och när det gäller prat så håller han med men sen blir det inte mer....Han är lat helt enkelt!!!! Ledsen blir jag, inte ens arg!!!

Och tack för att du förstår *kramar*

Fjosok skrev 2009-10-24 17:28:50 följande:
    lillabruden: kram! en man ska vara någon du känner att du delar ditt liv med, som är din andra hälft, som en man ska känna om kvinnan i sitt liv. Det handlar väl om respekt och om att stötta varandra genom livet, antar jag.nu vet jag inte din amns syn på det hela, men de tär helt eneklt fel att förlita sig på att andra fixar det man själv inte klarar. Såväl i yrkeslivet som i sällskapslivet.Jag hoppas ni kan reda ut det dock! Annars förstår jag din fråga rätt ut. Dom man i ett sådant sammanhang skulle jag skämmas.Men det är ju jag det ...
  • lillabruden

ajdå... du får behålla jamasen hela dagen tycker jag! prov kan man ta andra gånger!

passionsblomman skrev 2009-10-24 17:27:22 följande:
    Magsjuka! Så det blev inget högskoleprov för mig idag! Jag har fortfarande pyjamasen på mig...
  • lillabruden

Att sakna något man har en bild av är inget konstigt, men när man väl får det så blir det ofta inte som man tänkt sig. Men klart, jag ger inte upp vårt äktenskap pga detta utan att kämpa!
    Vår uppväxt har varit samma men från olika perspektiv, att jag är tjej o han kille är ju taget och våra uppväxter har baserat sig på klassiska man och kvinnoroller. Men i praktiken gör han inget av det som han lärt sig är en mans göra. Sen går han och mår dåligt över det.... jag har så svårt att inte äcklas av den passiviteten!!! Och ska jag nu vara både man och kvinna, ja då är jag hellre det utan en man...

Du kommer få det du saknar, bara det att det dyker upp när du minns anar

Fjosok skrev 2009-10-24 17:53:41 följande:
    Jag vet inte om jag förstår, men försöker förstå.Jämställdhet för mig ä en självklarhet, då jag växt upp i ett akademikerhem där båda föräldrarna haft "karriär" och det var självklart att den som kom först hem var fredag städade och den som kom först hem övrig vardag lagade mat. Sen var jag ensambarn och har INTE lärt mig hur det sociala med olika syskon funkar.Jag vet inte själv var jag är på väg när det gäller äktenskap, men "saknar" har en viss del i det hela ...Hoppas ni reder ut det, jag är säker på att ni fixar det!
  • lillabruden

Hoppsan sa! Har det dykt upp o sen dykt ner igen kanske? Därför du saknar?? Tantarmén ska väl kunna banka vett i människan om denne inte kommer tillbaka!!

Fjosok skrev 2009-10-24 18:26:21 följande:
    Dyker upp? Vad om det DYKT upp ...
Svar på tråden Tantvarning6