• Sonja68

Tantvarning6

TinkerBelle skrev 2009-10-15 08:49:15 följande:
    God morgon tanter,Är lite piggare idag - tror jag! Solen lysser utanför mitt fönster och det underlättar.Att maken kommit hem, äntligen, underlättar också tror jag för inatt sov jag som en stock.Idag är det dags att börja ta tag i jobb letandet på allvar. Nu när det mesta andra är avklarat så borde det bli lättare att fokusera tycker man...
    God morgon (känns bättre nu när jag fått skratta lite åt den arga tanten på You tube)!

Så härligt att du äntligen fått hem maken!

Här fortsätter problemen:

På färjan åt vi födelsedagsmiddag. Där har de lurat oss och skrivit totalbelopp på fel rad på kvittot (Vi hade en rabattkupong, så de skrev totalbeloppet lite snett över slippen, men naturligtvis så har de knappat in det som dricks , så vi har blivit debiterade ca 1800 kr för mycket. Middagen två gånger m.a.o.
    JÄvla svin!
    Ska ringa kortföretaget och kolla. Men antagligen så får vi själva stå för det.
    Fan, jag tror man ska sluta med alla jävla kort och börja med kontanter igen!!! BAra för att vara en kärringen-mot-strömmen.
  • Sonja68

TAck LIz för dina värmande ord, men jag tycker snarast vår familj är Familjen MegaStrul just nu

Ursäkta alla svordomar så här på morgonen.

Kram och hoppas NI får en fin dag i alla fall *martyren Sonja vinkar självömkande till er*

• Sonja68

*tassar in* ...hej...

Det blev precis den skitdag jag befarat det här
    Maken och jag grälar och gnabbas.
    Jag har ringt kortföretaget och de hänvisade till restaurangen som dubbeldebiterat oss.
    Så jag ringde till Tallinksilja och fick i alla fall prata med nån där. Har mejlat över vår kopia av kvittot och skrivit vad som hänt. HOn skulle vidarebefordra det till ansvarig på båten, men jag känner bara... BLÄ... Det slutar förstås med att vi INTE får tillbaka pengarna.
    Iofs inte någon JÄTTESUMMA, men vi var ändå ett sällskap på 7 personer som åt brakmiddag på min födelsedag... Och då unnade vi oss det mesta m.a.o. Och så får vi betala kalaset två gånger:
    Dels med avdrag för en förköpskupong vi hade nästan 600 spänn och sedan igen men då UTAN avdrag för den kupongen .
    J***a NÖTTER
    Få se hur det slutar, men med min mans vanliga otur så går det väl åt h*****e. Det var nämligen hans kort och han som skrev på.
    Men har ju naturligtvis lyckats vända det till att det är MITT fel, jag borde ju ha stått vid kassaapparaten och kollat vad de gjorde. Grrrrrrrr.........

Sådär ja, då har jag fått tycka ytterligare lite synd om mig själv och spy ur mig lite galla!

Ikväll ska jag på körövning. SJÄLV. Och maken får f*n i mig stanna hemma och ta hand om barnen. Jag fullständigt SKITER i hur sur han är och ANTI min körsång. Så det så!

• Sonja68

...och JA, jag har MENS och MENSVÄRK
    Hälsningar från Häxan Surtant!

• Sonja68

Tack Blommis. *skrattar också men med lessentårar i ögona*

• Sonja68

Ååååhh, TACK Mums, så smarrigt... och värmer inombords.
    Hur ska jag ta mig hem från jobbet Taxi
    Kan se framför mig när jag kommer hem sluddrandes, rosig om kinderna och försöker förklara för min man på ryska att jag fått en virtuell Baileysdrink av min vän på nätet

• Sonja68

Dfk: Vet PRECIS vad du snackar om! Exakt så har vi det hemma också just nu. Såklart det går över, men f*n vad less man blir.
    Igår fick jag världens mest taskiga kommentarer när jag kom hem från jobbet och en utskällning.
    Blev faktiskt ledsen, jag har liksom inte gjort nåt, tycker jag.
    Lite senare visade det sig att han hade fått NEJ från Försäkringskassan att gå upp och jobba 6 tim istället för 4, som han ville, och så var det det här med kortlurendrejeriet och så en annan grej som dök upp igår som gjorde att jaktresan han planerat med sin bror gick i stöpet. Eftersom jag känner honom vet jag att han alltså var sur och grinig över detta...och vem är bättre att ta ut det på om inte MOI?!

• Sonja68

Han trodde säkert att jag skulle stanna hemma från kören också och krusa honom och få honom på bättre humör. Men ICKET!!!
    Den äldre tösen ville vara hemma och kolla TV och den yngre ville följa med till kyrkan och lyssna. Så jag tog med henne på en prommis till kyrkan. Hon var så snäll och lyssnade 1½ timme på oss. En liten stund var hon i lekrummet för att sedan komma tillbaka och lyssna. Gullungen &39829
    Sedan hann jag med både att duscha ungarna, hänga en tvättmaskin, vika all tvätt och stuva undan. Inte illa pinkat
    Ikväll är jag bjuden på tjejkväll, men jag tror jag bangar. Maken har träning och flickorna vill se Idol och äta popcorn. Själv känner jag mig menstrött och låg, så jag ser fram emot att bädda ner mig i soffan men mina goa tjejer

Svar på tråden Tantvarning6