Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

Fjällbruttan skrev 2009-11-18 12:32:19 följande:
    Sonja???? Vad tror du om vår fantasi??? Det är väl ändå bara potatis som kan sättas på??
    Ja och möjligen TV:n.

*Begriper inte alls vad det annars kunde röra sig om*

• passionsblomman

Inte ett DUGG avundsjuk!

*håller fingrarna i kors i smyg*

MV85 skrev 2009-11-18 17:12:39 följande:
    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiih!Nu har jag rus..! Jag är hög... o konserten börjar inte än på 3 timmar...Ska åka o köa nu... insläpp om 2 timmar.. Måste ju få bra platser Ha en trevlig kväll allesammans - DET KOMMER JAG HA!
  • passionsblomman

Sonja, har du händelsevis märkt att det numera säljs mängder av det som visst heter P-l-a-t-t-ä-n-g-e-r?
    Det vill säga det är INNE med raaaaaakt hår.

Så tolkar åtminstone jag att det plattas för kung och forsterbarn...

• passionsblomman

Jag önskar för allas vår skull att det fanns ett varaktigt vaccin även mot ärke-as! Fy vad trist Tinker! Hade hellre hört att ni hade smågrisarna faktiskt.

Jag är helt övertygad om att ärke-as genom tiderna tagit kål på väsentligt fler både rent fysikst och mentalt, än vad smågrisarna någonsin kan åstadkomma.

• passionsblomman

Men lillabrud, hur fan kan HON vilja ge ANDRA julklappar som har med ert bröllop att göra? Är inte det DU som ska ge de bilderna som julklapp, om nu ens egna bröllopsbilder är julklappsmaterial för någon alls utom en själv?

Alltså, den enda hon skulle kunna uppvakta med bilder från ert bröllop är väl dig och din man? Sådana bilder hon själv tagit och som du inte har menar jag.

Jag fattar ingenting.

• passionsblomman

En snabbhälsning: TREVLIG HELG TJEJER!
    Jatg måste städa och fixa här hela dagen för i eftermiddag kommer sväronen, och vi har inte varit så duktiga med våra veckostädningar de senaste två eller så...stökigt!

Ha det gott alla! Får se när jag smiter iväg för att kolla vad ni har för er.

• passionsblomman

Det är ju för bövelen helt självklart att ni ska ha ett coolt rött och svartvitt kök Heloise!

Säger hon som inrett tv-rummet i rööööd sammetssoffa med svarta gardiner med silvrigt mönster, svart lampa med prismor och silvrigt etc...

Jag älskar när det får vara F-Ä-R-G-E-R i hemmen. Vitt är så otroligt fegt och fantasilöst . Öppna en inredningstidning får ni se. Skittrist. Och nu ÄR det ju äntligen färg som gäller.
    Ös på!

• passionsblomman

Okej, NU har alla andra gått och lagt sig....

...hej hej!

Jag lovar, jag är verkligen ingen som kommer att dö av överstädning. Bara jag inte måste flytt och visningsstäda allt för ofta så. Jag skiter fullständigt i om mina fönster inte är så rena-alltmedan grannfruarna står här och putsar och putsar på andra sidan gatan.

Själv har jag istället letat upp några av de lysande adventsgrejorna och petat upp i några fönster. Faktiskt med anledning av att det saknas taklampor i vissa rum, eller det är några som inte lyser och vi vet inte varför.

Jag vill däremot hålla en trevligare normalnivå än vi hade på förra stället. För att VI är värda lite hemtrevnad. Sedan röjer jag helst av inför gäster, för jag tycker mina gäster är värda ren toa och sådär. Mina sväron har däremot inte alls särskilt rent kan jag säga utan att överdriva. Konstigt nog är svärmor desto mer hugad att städa och organisera hemma hos sina barn än hos sig själv.
    Och för att förhindra det så vill jag förekomma henne.

Sedan hade vi det rum som de skulle sova i helt fullt av tvätt, lådor och värsta katastrofkaoset.
    Så en stor del av dagen har vi ägnat åt att omorganisera och plocka runt mycket av våra lådor och pinaler. Nu ser det iallafall ut som ett rum och lyser lite mysigt därinne.

Tyvärr kom de dragandes dels tidigare än jag hoppats, såvi hann inte få avtrokat golven och tillbaka med mattorna innan de stövlade rakt in, och dels hade de asat med sig en hel massa mer skit som är sambons sedan ungdomen. Så plötsligt var hela jävla hallen och rummet och allting fullt med pinaler IGEN ffast jag nyss fått undan lite. ÅÅÅH!
    Och så husesyn Och så en massa kutande och tusen frågor om precis allting. Tills jag mer eller mindre skrek: KAN ni snälla gå och SÄTTA er där i konjakshörnan, ta en öl och lite nötter och bara koppla av en stund!!!

Finkänslig och lågmäld som vanligt...

Man jag var tvungen att få samla ihop mina själsförnödenheter så jag inte skulle få ett spel. mitt i allt kom såklart sonens kompis pappa också. Och jag insåg att även om jag direkt skulle börja förbereda maten så skulle jag inte få se Idol idag. Nu är det det ENDA program jag verkligen följer, så jag avskyr att missa. Men men. Nu har jag serverat en egen liten variant på tre olika sorters mini-smörrebröd eller vad jag ska säga. Hittade små runda pumpernikelbröd på affären och så hittade jag på lite grejor att ha på dem.Tre olika som sagt. Och hade täkt servera öl till dem och kanske en nubbe, men inte fan fattade sambon vinken när jag bad honom VÄNTA med att köra på rödvinet. Nejdå, det skulle fram innan maten fast de började med öl och nötter. Dumma karl! Så då blev det vitt vin till och jag sket i att de tyckte de kunde fortsäta med rött.

Sedan hade jag med stor omsorg och lång koktid gjort Chili, som kanske inte känns så festligt, men jag gör faktiskt väldigt god chili och så äter vi den med mina specialvitlöksbröd och dricker vin till och då blir det festligt.

efterrätt-Carte Dôrs mörka chokladglass med apelsinsmak i, tillsammans med en klick lättvispad grädde och krossad maräng.

Det blev en mycket uppskattad middag. En snabbhälsning: TREVLIG HELG TJEJER!
    Jatg måste städa och fixa här hela dagen för i eftermiddag kommer sväronen, och vi har inte varit så duktiga med våra veckostädningar de senaste två eller så...stökigt!

Ha det gott alla! Får se när jag smiter iväg för att kolla vad ni har för er. räckte det till en rejäl låda till frysen = en middag på lager och så en redig matlåda till sambon till veckan dessutom.

Nu är det väl bästa att jag följer alla andras

• passionsblomman

Vänta nu. Hur fasen kunde mitt första inlägg för dagen OCKSÅ komma med i det jag skerv NU?????

Jag fattar verkligen inte det!

Svar på tråden Tantvarning6