• Cantaton

Tantvarning6

Vad mysigt Sedan hade jag nog föredragit det till eftermiddagen.

Sonja68 skrev 2009-12-02 09:31:48 följande:
    Vi fick glögg och pepparkakor och ischoklad på jobbet till morronkaffet. Det var väl sympatiskt?!
  • Cantaton

Jag har inte varit i något av länderna...

Heloise skrev 2009-12-02 23:52:06 följande:
    Usch vad det är kallt just nu, och mörkt.Jag ska kura ihop mig i soffan med 3 katter, en filt, en mugg te och en film.Har någon av er tanter varit till a: Thailand eller b: Vietnam?Panzer och jag ska iväg på smekmånad och det står just nu mellan dessa två.
  • Cantaton

Sonja, så länge du är nöjd. Det låter som du följt ditt hjärta som det önskar gå just idag - även om det ville något annat för några dagar sedan. Ni kommer få det mysigt på pysslet.

Idag har jag varit hos frissan och blivit klippt i en timma. Myyys. Jag älskar att gå till frissan. Och idag har jag äntligen hittat "min" frisör. Har inte haft nån sedan jag flyttade till stan, utan gått till olika. Men nu vet jag vart jag ska gå.

Åt lunch med sambon i stan. Åkte hem. Tog det lite lugnt. Nu ska jag ta en kopp te innan jag representerar familjen på sjukhuset (ingen av de andra orkade idag - det är inte så lätt att prata med nån som inte kommer ihåg var han bor eller att hans pappa varit död sedan 9 år...) Men sambon följer med.

• Cantaton

Min förkylning tycks ju inte gå över. Nu har jag haft den i 1½ vecka och halsontet är tillbaka... Sov fram till nyss då pappas sambo ringde och berättade läget på sjukhuset... Vilket var så där måste jag säga. Troligtvis en till operation. Igår var jag där och han visade inte många tecken på att känna igen mig, han sa knappt något alls på två timmar, han nickade och skakade på huvudet ibland, och ibland "svarade" han inte alls... Och han la sig hela tiden över sängkanten med huvudet ner mot golvet och... Det var inte roligt att vara där alls. Han log framför allt åt två saker jag sa, som han därmed måste känna igen och det var "Niederegger Marzipan" och "Mat från Malaysia". Det är inte så lätt att få tag i sådan marsipan i Sverige (pappa brukar köpa det i Tyskland), men IBLAND har de det i vår mataffär så jag ska ta en sväng dit sedan och kolla...

Storstädningen har gått framåt. Vi har fria ytor!! Behöver bara vika en del tvätt, tvätta mer tvätt, torka några ytor och sedan köra med dammsugare och mopp i hela lägenheten en sväng till. Men just nu ska jag vila eller nåt... Idag är jag sänkt - både fysiskt och psykiskt tror jag. Drack nyss en kopp choklad som var god mot halsen i alla fall.

• Cantaton

Mysig kväll låter det som. Vi gör kyckling och rotfruktsgratäng. Två vänner kommer över på middag, så vi blir fyra. Mysigt.

dfk skrev 2009-12-04 15:42:11 följande:
    Hej alla gummor!Cantaton, jag förstår att du känner dig sänkt!Soldemor, jag är väldigt avis på ditt bustroll därhemma. Vill också ha! Min mamma har iallfall fått hem sin skogis. Den är så söt och näpen. Lite småblyg men full fart på honom ändå.Jag har inte hunnit dit och bekantat mig med den lilla missen än, då vi varit så sjuka i familjen. Men jag längtar!Hon ska ställa i Örebro i januari. Då blir det hennes morrhoppa och så blir den senaste tillskottet.Här hemma håller jag på reder ut världens tovor som mammakatt har. Har slarvat lite med borstningen och det får man sota för. Vet inte hur jag ska få bort dom. Får nog klippa....Ikväll blir det gottis och IDOL!Maken har stekt pannkakor så det bara visslar om det. De sålde ägg med kort datum, såna där stora kartonger för bara 10:-. Perfekt! Jag får baka några kakor också.Kramar till alla!
  • Cantaton

Grattis.

Frulle skrev 2009-12-04 19:15:56 följande:
    Tittar in snabbt bara. Har idag sålt lägenheten och skrivit kontrakt! Puss
  • Cantaton

Jag klippte mig i torsdags. Jag brukar bara gå till de frisörer som är klara på en halvtimma o tar 300 för det, men nu gick jag till en annan frisör (hon som företagscoachat mig). Hon höll på i en timma för 540 eller nåt sånt. Men det hon gjorde var just att klippa en frisyr som skulle vara lätt att göra hemma, så det demonstrerade hon med att föna åt alla håll o kanter innan hon borstade ut det. Hon sa: "Så här fönar ni hemma, alltså är det bäst att göra en frisyr som passar det". Så om du orkar åka in till stan för att klippa dig vill jag rekommendera henne. Jag är supernöjd! Jag sa också att jag höll på att spara, men att mitt hår blir rätt trist när det blir långt, så hon sparade grundlängden bak och bara klippte upp det övre håret och klippte till en frisyr som passar scenen framtill.

Hon klippte dessutom för att "ta fram" mina lockar. Det roliga är att hon sedan rakfönade håret och den rakföningen (konstigt nog!) fortfarande håller i sig. Så det är fortfarande spännande att se hur lockarna kommer fram. Ska duscha idag, så då lär de ju komma fram.

Idag kommer pappa troligtvis att opereras igen. Trycket i hjärnan är bra men han tillgodogör sig inte all hjärnvätska, så den måste dräneras ut. Så nu ska de operera in ett dränage (shunt tror jag att det hette) som han får ha resten av livet. Det skulle leda ner vätskan till buken eller nåt.

Frulle skrev 2009-12-05 10:24:36 följande:
    Ohhh.. Jag klippte mig igår. Så FRUKTANSVÄRT ful blev jag!! VARFÖR ska jag envisas med att gå till dom svindyra trendfrisörerna?? Dom skiter ju i att klippningen ska passa ens vardag utan det ska BARA vara mode! Usch. Never again.Har ju sparat och sparat för att få ut håret. Nu har han klippt en 70-talspotta!!
  • Cantaton

Justja. Jag frågade min frisör vad hon tyckte var roligast. Om du var när hon fick fria händer... Då sa hon att hon inte behövde den skapande kicken då hon också är sångerska och får den kreativa biten där. Istället tyckte hon att det var roligt att komma fram till bästa för kunden just i samarbete med kunden. Att kunden för önska och att hon sedan med sin kunskap kunde komma med förslag som uppfyllde önskemålet på bästa sätt. Och så tyckte hon att resultatet var det roliga. Ett snyggt resultat och en nöjd kund.

Trist att de inte lyssnar... Kanske testa någon annan nästa gång?

Ja, min lilla pappa.. Det ska nog gå bra. Den här operationen är rutiningrepp för neurokirurger. Tar bara nån timma att utföra. Sedan är det lite fler faktorer som spelar in när det kommer till att utföra den idag eller inte. Men det vore ju skönt om den blev av idag så att han inte behöver börja fasta flera dagar och så att vi slipper vänta... Han är jättetrött idag, säger de. Men det har han ju varit senaste dagarna också.

Frulle skrev 2009-12-05 12:13:49 följande:
    Jo det finns många bra. Jag känner ju en massa som jag gick frisörskolan med också. Vet inte varför jag ska envisas med att gå till Toni&Guy. 700:- kostar han. Dom är väldigt duktiga tekniskt, men dom lyssnar på kunden som ett gäng rövhålor. Gör BARA det dom själva tycker är snyggt.Jag håller verkligen tummarna för din pappa!!!
  • Cantaton
    Frulle skrev 2009-12-05 12:29:11 följande:
    Jo absolut. JAG tycker att frisörer ska vara så!! Jag själv lyssnar verkligen på den jag ska klippa.. Nu får håret växa ut igen så man kan få se lite normal ut! Ja det går SÄKERT bra för din pappa!! Vore ju verkligen skönt att få den gjord så snart som möjligt så klart!
Svar på tråden Tantvarning6