• dfk

Tantvarning6

Aleta, det duger alldeles utmärkt så länge!, skicka mig lite mer sen när resten är klart bara. Tack!

• dfk

Cantaton! Jättestora kramar till dig!!! Hoppas att din far snart mår bättre.

Sonja, jag förstår läget. Skitjobbigt. Det är nog så att det är något annat som ligger där och trycker. Men man behöver inte vara dum för det kan man tycka. Kram!

• dfk

Snälla snälla Aleta, du kan väl sälja lite praliner till oss chokladsugna tanter!

Sonja, stackars din lilla febriga tös! Hoppas att hon snart mår lite bättre!

Frulle, läskigt när dom slår i tänderna! Hoppas det går bra hos tandläkaren!

Soldemor, är det fortfarande så frostigt hemma. Håll ut, någon gång måste han väl tina upp!

Cantaton, skönt att operationen gått bra!
    Smakar det gott med riktig mat nu då?

• dfk

Jag ska säga dig Aleta, att jag har blivit en riktig finsmakare på choklad. Jag betalar gärna för riktig choklad, för det är det värt.
    Visst jag äter ju nästan allt i chokladväg, men uppskattar mer riktiga praliner. Brukar leta vart jag än kommer efter små chokladbutiker för att handla. Nyss när jag var i Stockholm, hittade jag en mysig liten chokladbutik i Gamla Stan.
    Hittade alla möjliga tryfflar och praliner.
    Min man höll på svimma när vi skulle betala. Men jag gav honom en puss snabbt.

• dfk

Stora kramar till tanterna mina!

Jag läser och bedrövas över allt som har hänt härinne!,
    men jag hoppas att det ska vända.
    Jag vet inte om jag ska skriva något muntert eller inte.
    Jag börjar med något trist. Min man och jag har bråkat igen.
    Orkar inte gå in på detaljer men tycker väl att som Soldemor skriver bli en vana med någon som surar och är dum.

Det braiga som jag vill berätta är att jag tog en morgonpromenad till jobbet. Då slog det mig. Må min man vara bråkig och knäpp ibland och tycka ditten och datten om alla fel jag tydligen gör. Men är jag så då? Nej jag känner att jag är en bra människa som vill andra väl, jag är en bra mamma till
    våra barn, jag är en bra fru som försöker att inte vara perfekt. Jag duger alltså som jag är! Det räcker för mig.
    Om han håller på och bråkar så får han väl tråka med sig själv.
    Jag tänker inte dras med i fallet. Jag vill inte bråka.

Ännu en gång massvis med kramar till alla!!

• dfk

MV85, det låter väldigt spännande! Vad är det för typ av jobb?
    Tänk att bli uppletad sådär och bli erbjuden jobb. Ibland kommer tydligen jobbet och knackar på dörren. Känn dig eftertraktad!

• dfk

Nej vad kul Frulle!
    Vill också se bilderna!
    Lillabruden, det var ett passande namn på dig, vår lilla Ronja! Söt som ett sockerbit.

Jag har också en underbar man, faktiskt, sådetså, om ni inte trodde det, även fast jag skriver om hans tråksidor!

Men här i tråden känns det så skönt att få blääää vad han är dum- skriva, det känns så bra att ventilera!

Vad ska ni göra ikväll, titta på IDOL kanske?
    Det ska vi och äta lite chips, läsk och nåt mer gott i soffan.

• dfk

Hej mina vänner!

Kul att läsa om alla monster och spöken och läskiga fester!
    Vi hade det läskigt här hemma igår. Bjöd på bloooddricka ur en karaff till barnen. De smuttade sådär lagomt och sa det smakar konstigt! (Hemlis- det var bara vanlig hallonsoda som jag förstärkte färgen med röd karamellfärg).
    På menyn: pumpasoppa till förrätt, pasta med blåmusslor och räkor kokta med vin, grädde och saffran till varmrätt.
    Efterrätt blev Gino med vaniljglass. Vi dukade lite läskigt och yngsta dottern dekorerade små pumpabordsplaceringar med namn.

Cantaton, det var okänsligt och knappast något som fick dig att må bra. Kanske vart det för svårt för henne och hon flydde in i sig själv. Kramar till dig!

Soldemor, nu har det ju nästan blivit som en bestraffning!
    Frysa ut någon gör ingenting till det bättre. Jag hoppas att ni kan reda ut det här när stormen har bedarrat. Kanske ta hjälp av lite familjerådgivning.
    Stora kramar till dig Soldemor!

Svar på tråden Tantvarning6