• Cantaton

Fjosok, får jag fråga varför du lagt ner musikerkarriären?

MV85, jag tycker att det låter som ett väldigt gott tecken för er framtid att han vänder sig till dig. Även om det såklart kan vara kämpigt alldeles i början (och alltid).

Sonja, det låter fint med pepparkaksbak och pappaläxhjälp!

I'm yours, vilket gottebord!

Lillabruden, jag har ju inte heller börjat med juliheterna än. "Bara" storstädat i en vecka... Eller nej förresten. Inte sant. Jag har faktiskt gjort julplanteringar och sambon har gjort iordning adventsljusstaken med fyra ljus. Men det är allt.

• Cantaton

Pappa operation blev förresten inte av igår. Två mer akuta operationer fick gå före. Hoppas den blir idag då... Jag ska dock inte till sjukhuset idag. Istället ska jag på adventsfika hos vänner och sedan sjunga på Taizémässan i min gamla kyrka.

• Cantaton

M, svartsjukan har en tendens att till stor del försvinna när man är trygg med nån :)
    Blev ingen operation idag heller...

• Cantaton
    MV85 skrev 2009-12-06 22:08:20 följande:
    Cantaton då hoppas jag den blir av imorgon!O visst har du en poäng i att svartsjukan försvinner när man är trygg.. Med mitt ex var jag alltid svartsjuk.Det är en stor skillnad på dessa två män:Exet gav mig ingen anledning ATT lita på honom.Pojkvännen ger mig ingen anledning att INTE lita på honom
  • Cantaton

Värst vad många som tänkt på bröstop... Det skulle inte falla mig in - åtminstone inte av estetiska skäl. I så fall av medicinska. För att slippa ryggont när jag diskar och lagar mat och stryker och sånt.. Jag skulle visst aldrig kunna bli hemmafru - bäst att ha dem kvar som det är

Men jag klandrar ingen som gör det så länge personen som gör det faktiskt mår bättre av det.

• Cantaton

Äsch, vaddå fantasivärld. Mår man bra och är nöjd så är väl allt frid o fröjd

Sonja68 skrev 2009-12-07 16:08:00 följande:
    GUD vad ni är storbystade! Eller rättare sagt; då har JAG vääääldigt liten byst Jag har A Om ens det. Och jag är inte jättesmal längre (har lagt på mig sen bröllopet minsann) och är 167 lång.Men jag kanske lever i en fantasivärld som tror att det är helt okej med A-kupa och att det inte spelar så stor roll När jag var gravid och ammade hade jag B och det kändes fantastiskt, men ovant för mig. Kändes som att jag hade jättestooor byst, men det var förmodligen mer normal storlek då
  • Cantaton

Må vara intressanta tankar, men sluta tänka dem nu innan du börjar tro på dem

Sonja68 skrev 2009-12-07 16:19:49 följande:
    JO, men tänk om det är så att JAG har en snedvriden bild av mig själv som tror att jag är "normal" och alla andra egentligen tänker "Gud så opropotionerlig hon är upptill" . Inte för att man ska bry sig om vad andra tänker osv. osv. osv. Men det är ju samma om man går och tror att man är småmullig och egentligen är man smal som en pinne, men ändå mår fysiskt bra och så, men gärna skulle vilja gå ner i vikt lite grann. Ja då får man ju höra att man har snedvriden självbild och att man ska lyssna på andra. Alltså kanske inte samma sak, men ändå på något vis. Nu spelar det mig ingen större roll vad andra tycker, men tanken är onekligen intressant.Självklart är väl huvudsaken att man är nöjd själv och så!
  • Cantaton

Instämmer

Sonja68 skrev 2009-12-07 16:21:23 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-12-07 16:20:47 följande:Vad bra att du är nöjd
  • Cantaton

Förresten. Är det någon som har tänkt gå på Allt om Bröllopsmässan på Factory i Nacka 30-31 januari? Jag har nämligen rabattcheckar på inträdet om det är intressant...!

Svar på tråden Tantvarning6