Tantvarning6
passion, vad ni har kämpat på och varit duktiga!
passion, vad ni har kämpat på och varit duktiga!
Pappas operation blev f.ö. av idag och verkar ha gått bra. Jag hälsade på pappa ikväll. Han sa inget men verkade förstå det jag sa.
Det är för tidigt att säga - det får tiden utvisa. Men de kan inte se några hjärnskador på röntgen, så så sett är utsikterna bra.
Det har varit en väldigt, väldigt jobbig vecka, men hopp finns verkligen.
Ja, verkligen. Det räcker att backa 20 år för att förstå att forskningen går fort framåt.
*Bakar trillingnötter*
Det är inte svårare än så här:
bullenmittiugnen.blogspot.com/2007/11/trillingnt.html
Passion, enkelt julgodis är ju tex marsipanfigurer. Det är visserligen lite pilligt att göra marsipangrisar, men det behövs inte så mkt mer än marsipan och karamellfärg. Vi brukar annars göra små, korta, avlånga stänger i grönfärgat marsipan och doppa ena änden i smält choklad.
Sedan kan man ju smälta choklad och hälla i vårgårdaris och klicka ut på en plåt.
Något annat som funkar med barn är ju att kavla ut marsipan och nougat, lägga i några lager varannan marsipan och varannan nougat och sedan skära till små rutor (så det ser ut som engelsk konfekt).
Jag tog av från vattenbadet alldeles när det var färdigsmält och "vilade" chokladen en aning innan jag doppade ner nötterna på nytt. Det gick bra.
Så är det för mig också. "Gropar" efter banden och svårt att hitta BH:ar som inte är superdyra. Jag har H-/I-kupa. Får se hur det ligger till när jag gått ner mina ytterligare 20kg så småningom. Jag har ju pausat lite nu.
Idag har jag dock varit på konsultation hos personlig tränare på gymmet. Har köpt ett paket med 6 träningstillfällen med PT nu med start på torsdag. Då ska vi göra lite tester, lägga upp ett gymprogram (styrketräning - kondition och pass hade jag fixat så bra själv, tyckte han) och ett kostprogram. Känns som en bra nystart och nymotivation. Jag kom ju av mig en aning efter ett par veckor med pappa på sjukhus. Orkade inte riktigt längre. Jag har ju hållit vikten och så, men det slinker i lite mycket onyttigt och neråt går jag ju inte för stunden.