-
Oh my God! JobbigtMV85 skrev 2009-10-19 19:35:06 följande:Sonja68: Enligt honom så var det i augusti... Enligt henne var det i fredags... *suckar tungt*
-
Kollar bara ibland.Fjosok skrev 2009-10-19 21:00:22 följande:Någon fler av tanterna och gubbarna som följer Bonde söker fru?Verkar bli en kul säsong i höst med!
Han den rödlätta med fräknar och murre var ju vääääldigt talför...
Ska bli intressant och se om han får till det med nån. -
Frulle: Nä, jag är inte deppig längre efter att ha läst ditt inlägg i prästtråden
Tack för dagen GARV
Blommis; ja, vad bra det är när man har någon man kan skylla allt på. Vem ska JAG skylla på då? Sir Väs kanske?! Hahahahahaha....(garvar fortfarande)
Bra där Blommis med inköpen! -
God morgon!
Här har det varit lite stressigt på morgonen.
Äldsta flickan fick akut längtan efter sitt gamla dagis och dagisfröknarna där. Lillasyster går ju kvar på samma avdelning och även om T trivs jättebra på Sexårs så blev hon lite nostalgisk på morgonen och grät och grät.
Så vi lade om morgonrutten och hon fick följa med och lämna lillasyster på dagis. Där var hennes "gamla" fröknar (ja, ursäkta men ungarna kallar dem fröknar) och det blev stora kramkalaset och hon fick insupa lite dagisatmosfär, kolla på sina "konstverk" som fortfarande hänger kvar där osv. Sen var hon nöjd och vi kunde åka till Sexårs. Puh...
MV85; helt rätt, det är HANS sak att reda upp med sitt ex. Strongt av dig att du håller dig från att besvara hennes psychomejl! Hoppas hon ger upp snart. -
Dfk: Jag tänker också behålla min ett tag till. Känns så jobbigt att byta nu när vi gift oss och allt
TUR man har er så man får spy ur sig skiten och sen tralla vidare
Frulle; Vilken lägenhet blev det?! Jag hänger inte med...
Den som Cantaton visste vart den låg?
Gud så härligt för er att det löser sig
-
God afton!
Tinker: Svårt läge. Prata med föräldrarna, kan det funka? Fan, sånt där kan vara så känsligt.
Men de kanske inte vet om att flickan är sugen på mellis varje dag.
Jag skulle vilja veta om det var min flicka...
Min T hon åt tidigare bara en smörgås här hemma och skulle sedan äta frukost på sexårs var det tänkt. Efter ett par veckor frågar läraren om hon äter frukost hemma. "Nej, hon ska äta här" svarade jag. Då visar det sig att min T hoppat över frukosten varje dag och sagt att hon äter hemma.
Varför??? Jo, när jag började fråga henne så visar det sig att det är så få som äter frukost, de flesta leker och spelar spel innan själva verksamheten kommer igång kl. 8, och då hinner hon inte vara med om hon äter frukost.
Så nu äter hon stadig frukost hemma istället.
Inte samma sak som i ditt fall, men barn kan vara luriga, som du vet. -
Heloise; Hur är läget? Har ni påbörjat Projekt Bebis eller övar ni fortfarande
-
Min man var j-igt nära att få en hammare i skallen för ett par dagar sedan. Men så upptäckte jag en begynnande måne där uppe och då tyckte jag lite synd om honom och sket följdaktligen i hammarstraffet .Heloise skrev 2009-10-20 22:30:43 följande:Vi övar fortfarande Betydligt roligare att öva göra bebis än andra saker man övar på Annars är läget bra, mkt skola som jag ignorerar, jag borde gå och läsa massa litt men jag struntar i det idag, jag är så vansinnigt skoltrött Annars hänger jag på friskis 3- 4 ggr/vecka och försöker bli av med massa fett innan bebisverksatden drar igång på allvar.Hur har ni det? Ska din man oxå få en hammare i kolan eller var det Soldes man? Hur gick det med flickornas ryska? Har de fått fler timmar?
Min sexåring får ryska som tidigare, 40 min/vecka på "Sexårs".
Min fyraåring fick däremot halverat sin tid, så det blir bara 40 min varannan vecka. Men det är alltid något. Bättre än ingenting.
Jag går med dem varje lördag f.m. till ABF på "Barn lär sig ryska". Där samlas 9 ryska barn och umgås "på ryska". LÄser sagor, sjunger sånger, målar, leker, pysslar osv.
Så där får de lite modermålsträning också.
Jag blev skoltrött i åttan och det har inte gått över än
Men kämpa på, har du mycket kvar av utbildningen? -
God morgon!Heloise skrev 2009-10-20 22:45:08 följande:Nä jag är inne på femte och sista året. Börjar kännas bara att jag har jobbat 75% under alla år samtidigt som jag har pluggat heltid. Men jag får bita ihop, snart är jag fri!Vad bra att de har en sådan träff på ABF. Varför får 4 åringen mindre tid?
4-åringen får mindre tid pga. att man måste spara pengar, precis som med allt annat. Och först skär de ner på sånt där som de tycker är "onödigt". I Läroplanen för förksolan står nämligen inte i vilken omfattning kommunen är skyldig att tillhandahålla modersmålsstöd, bara ATT de ska göra det, på NÅGOT sätt...
Frulle: låter som en ypperlig idé! Wow! Om han gillar whiskey?
Tinker: KOm på imorse att kanske bättre att göra läraren uppmärksam på problemet, så kan h*n säga åt föräldrarna vad h*n ser. Typ påminna dem om att skicka med mellis med dottern så slipper hon tigga och äta upp andras mellis. Så hamnar inte din flicka i konflikt med kompisen menar jag.
Imyours; hoppas din fot håller sig i schack nu! Kram!
Jag har huvudvärk idag igen. Började igår kväll och fortsätter idag på morgonen. VAD är detta?!?!
Måste nog gå och kolla synen.
har inte använt mina glasögon på ett år. De är inte rätt styrka längre känns det som. Har börjat se bättre på långt håll och sämre på nära...Ålderstecken? Men mina brytningsfel lär väl kvarstå och de gör sig påminda vid datorn, det är min teori i alla fall. -
Kram Fjällis!