• Aleta

Tantvarning6

Stackars alla arbetströtta, men jag har arbetslust i alla fall när det gäller att göra praliner!
    Jag har beställt 20 kilo choklad och i helgen passade jag på att köpa 6 kilo när jag var på chokladfestival i Göteborg.
    Jag har bestämt mig för att vara med på en julmarknad sista helgen i november och se hur vanligt folk reagerar på mina godbitar.
    Litet läskigt är det ju, tänk om ingen vill ha något alls!
    I och för sig så äter ju barnen och släkten gärna upp dem.

• Aleta

Det är ute på landet i mörkaste Småland.

lillabruden skrev 2009-10-26 15:43:26 följande:
    Ojdå! Låter hur kul som helst ju!!! Var ska du stå någonstans? Och jag tror nog du får sålt
  • Aleta

Självklart skickar jag praliner dfk, men de är inte klara, jag har bara lite honungsrostade hasselnötter doppade i 75% choklad, duger det så länge?

Bara jag har lite tid så tar jag mig riktiga till tantträffen såklart!

• Aleta

Massor med kramar Cantaton, jag tänker på dig.

Kramar till er andra också, många bekymmer av alla slag.
    Jag har inte hunnit göra några riktiga praliner ännu, men jag låter det regna en hel massa 75%-iga chokladbitar över er allihop så länge.

• Aleta

Småland är stort Passionsblomman, jag tror du har nästan 18 mil hit från dig.

• Aleta

Men hjälp Sonja! 49,5 vad säger de på BVC? (Jag hoppas attt du skrev fel och det ska vara 39,5, illa nog förstås.)

Cantaton, man går ner i vikt av riktig, mörk choklad i lagom mängd.

Lillabruden, över internet kan nog vara en bra idé.

Passionsblomman, nej, Tranås är helt fel, jag får skicka dig några praliner som tröst.

• Aleta

Ojojoj Sonja!
    Och Frulle också!
    Det är så jobbigt när de små inte är friska.

Soldemor, jag håller alla tummar och tår att han mjuknar inför charmtrollet.

Cantaton - nej, gå ner i vikt gör man väl inte av något man stoppar i sig, möjligtvis kokosnötter, svälter man inte ihjäl om men bara lever på det?
    Många tror ju att man blir tjock av choklad, men riktig mörk choklad är jättenyttigt!

• Aleta

Dfk, jag lovar att ha med till tantträffen åtminstone!

• Aleta

Dfk, jag var på chokladfestivalen i Göteborg i helgen. Jag handlade choklad och praliner för ett par tusen!
    Nu gäller det att jag säljer lite själv på julmarknaden innan mitt chokladberoende ruinerar oss.
    Jag är också jättekräsen ska tilläggas.

Frulle, skönt att det inte var så farligt.

Svar på tråden Tantvarning6