Tantvarning6
attans då
attans då
Godmorgon!
Canttant, jag är personlig assistent och har jobbat med många som fått stroke, hjärnblödning. Det är så olika om hur det blir men tro mig, han kan leva ett värdigt liv efter detta! Och det är klart att han klarar sig genom den kritiska tiden, han är ju din far!! *kramar*
Har du frågor så kan jag försöka svara på dem. Jag har också jobbat med respirator och har pratat med personer som haft respirator osv. så bara fråga på om du känner du har nått!! Eller bara om du vill skriva av dig!!!
Tinker, otäckt att svågern bara svimmar sådär! Men om det är uttorkning får ni skälla på honom lite o se till att han dricker!!
Sonja, tur att lillen inte känner av själv att hon är sjuk
Blommis, vet inte hur du klarar ge bort kisar.... jag är sån som besöker zoo affären för att jag är övertygad om att dem vill med mig hem
Soldemor, han smälter säkert när han träffar henne!! Det är ju lätt att säga nej när man inte ser djuren
Aleta, hade jag haft min bil o varit ledig hade jag nog hälsat på mörkaste småland vad gör inte en tant för choklad? ;)
Idag är det bättre med mig... har kunnat skingra tankarna lite och har insett att skadan på bilen är inget jämfört med andra olyckor..men tycker fortfarande det är så himla onödigt och grämer mig så...
Har mått illa stora delen av natten (har jobbat också) och jag tror det är nerverna.
Jag anmälde olyckan med en gång när jag kom hem på internet, Länsförsäkringar har den tjänsten. Smidigt! En handläggare skulle ringa om det var några oklarheter..men mannen ska nog ringa och ställa frågor iallafall. Han vill ju ta bilen till verkstan men vet inte hur vi ska göra....om vi måste betala kör vi till vår vanliga men om vi slipper betala så vill vi ta den till Opels verkstad...
Ja nä, jag utropar 26oktober till årets sämsta dag
P.s idag ska jag till frissan....får se hur det blir, lugg eller permanent, eller båda eller helt annat!??! vem vet?!
Det var ju bra under omständigheterna!! Jag ska skicka mina bästa änglar till er
(en variant av att be...jag ber inte 'traditionellt')
ååh dem är ju bäst när dem är sådär riktigt använda och väl omhändertagna!!! Hur blev det?
Canttant, grattis till nötterna!!! Själv slukade jag en hel påse maränger från Hemköp, sådär lagom direkt efter frukost!! Måste ju trösta mig med något nu när jag tagit bussen hem!
Skönt att operationen gick bra! Och jag vet hur fruktansvärt det är med det dära 'tänk om den spricker'...men egentligen vet ni ju inte hur länge den blödningen han fick i måndags var på väg..... och man kan ju inte göra mer än att hoppas. Dessutom är läkarna väldigt bra idag(hoppas du fått dem bästa!).
McDonalds är ingen höjdare förutom om man är full...BK är heller inte så tilltalande längre, men Max gillar jag! Och ett lite gatukök på Nobeltorget i Malmö, bäst burgare helt klart!
Funderar på att unna mig kina mat på fredag......har ju gått ner 1,5kg så kan ju lika gärna gå upp dem igen nu när jag ändå tappat lusten till träning.... vi får se.
Daa, du har inte skrivit så mycket...allt bra med dig?
Idag fick jag skingrat tankarna lite... satt hos frisören ca 2tim...lillabruden är numer inte bara korthårig (axellångt...men ändå kort jämfört me innan ju!) jag är nypermenentad och uppklippt me och har en fin liten lugg oxå
Bild kommer men jag såg ut som ett spöke igår så alla foton var katastrof.....blek och trött..inte det bästa skönhets tipset
Aleta, du har inte funderat på att sälja choklad över nätet? vet inte om tradera passar för sånt...men jag hade definitivt handlat en ask+porto! Förutsatt att det är riktigt choklad-tantigt men ingen likör....blir aldrig bra slut på det dära!!
imorgon har jag mitt sista nattpass denna vecka...ska bli så skönt att få sova ut ordentligt! dem senaste åren har min kropp självbehandlat sig vid svåra tider med att sova dagar i sträck nästan, och ja, har inte sovit mer än 11tim på 2dygn
Canttant, usch nu när jag läste lät mitt förra inlägg lite fel! Jag menade på att den första blödningen kan ha varit på väg att spricka länge, men han har ju haft det bra ändå! Och bara för att risken finns, som det ju faktiskt finns hos alla..betyder ju inte att det händer. Vi får rikta tankarna på att det inte händer menar jag.....
om jag får dig att må värre så bara räck tungan åt mig o sluta läs.....men jag menar ju väl.. *kramar*
haha va roligt!!! Deras ostburgare är så enkelt gott!! Och dem är supertrevliga
Tjoho!
Sonja, stackars liten!! Inget roligt me feber!! Men jag måste erkänna att jag känner lite 'ååh..vill också ha en liten att ta hand om när hon/han är sjuk...' Mannen är ju bara jobbig när han är sjuk
Frulle, vad jag har anat så överdriver dagis ganska ofta...? Alltså generellt. Men det är ju samtidigt bättre att få veta att det inte är så farligt man trott...än tvärtom!
Åhh älskar bara ordet P R A L I N................*dregel*
MV85, ta en pepparkaks skärare (sånt motiv) och lägg på stekgärnet, klicka i smeten och voilá har du ursöta pankakor!! Funkar me ägg oxå.
Canttant, första måltiden lät inte så spännande för mig....hahaha keso?!? Du är en starkare kvinna än jag!
Passionis, lät nästan som du köpt Frulles soffa när du skulle köra o köpa, o hon sålt sin
sista natten till måndag ikväll.....aaaahhhh snabba snabba snabba snabba!!! Jag tror det blir en jobbig natt men å andra sidan har jag sovit hela dagen
Glömde ju säga till dig Soldemor, hur kan han vara så arg för en katt till?? Tycker det låter som det är mer än så......han måste ju älska den delen av dig som gör att du inte kan lämna katten oxå....eller? hoppas ni löser det!!! kramar