• Cantaton

Kul! Hoppas det stämmer

Kjell Präst skrev 2009-12-22 13:32:16 följande:

Nä, jag har skrivit en del texter varav ett fåtal också har tonsatts. De finns inte i någon bok eller så, men några har publicerats. Det är några av dessa texter som den aktuella stiftelsen bedömt och tydligen ansett värda ett stipendium...
  • Cantaton

Kan Ingmar Johansson så kan väl du

Kjell Präst skrev 2009-12-22 13:56:03 följande:

Tyvärr inte ens i ett nothäfte En publicerades i Kyrkans Tidning för något år sedan, en läste jag själv i TV i en gudstjänst från Pastoralinstitutet i Uppsala, några har publicerats i församlingsblad och på hemsidor. Men vem vet hur det blir i framtiden...
  • Cantaton

Pappa blev av med sin rullator idag, så nu får/kan han gå igen! (Han kommer dock ha rullatorn när han ska gå längre sträckor.)

• Cantaton

Nä, precis, än är inte julen slut! Idag är viktigaste juldagen. Idag ska jag fira jul med min pappa!!!! Han kom hem för en timma sedan och ska tillbaka till sjukhuset först på söndag! Jag åker till honom strax

Igår sjöng jag på julbönen i kyrkan. Var mycket uppskattat. Farmor blev rörd till tårar och grät sig igenom hela gudstjänsten. Pappa kunde stå upp (!) genom hela textläsningen. Utan stöd.

Och vi har ju faktiskt en vit jul. Julen är absolut inte över

Kjell Präst skrev 2009-12-25 11:14:56 följande:

Ånätack, än är det tack och lov mycket kvar av julen- först 13 januari är den ju slut. Jag gick i julottan 05.00 imorse, sedan ledde jag själv julottan klockan 07.00 följd av julottefrukost. Besökarantalet ökade för andra året i rad. Jättekul.
  • Cantaton

Hej hej. Har haft en fin jul. Igår tog vi det bara lugnt i soffan innan vi gick på ett Box-pass (känns idag!) och slutligen spelade spel och åt ostbricka med en kompis.

Idag är mina planer lite diffusa. De var egentligen INTE att sova till kl. 11, men det gjorde jag visst... Och nu kommer jag helt enkelt inte igång med min dag. I eftermiddag har jag dock ett pass med min personliga tränare.

Kram på er!

• Cantaton

passion, jag tycker att det låter som en helmysig jul. Stressbryten är inte så kul, jag fick också nåt sådär, men mest är det ju bara ljuvligt. Kul att höra om din jul.

Själv är jag just nu så arg och ledsen att kroppen faktiskt skakar okontrollerat! Visste inte att det låg sådan EXTREM frustration i orden jag äntligen fick ur mig. Kanske inte till helt rätt person, men nästan...

Det är nämligen så att jag i september tackade ja till ett jobb mot diverse krav. Jag ville bara jobba halvtid och om jag fick ett sångjobb ville jag kunna åka ifrån. Jag skulle troligtvis börja i januari. Utifrån den vetskapen har jag sedan planerat mitt liv. Jag tackade nej till ett december-/januarijobb som producent då jag ju inte hade kunnat jobba ordentligt i januari, och dessförinnan kanske ville vara lite ledig. Man vet ju inte riktigt när man får vara ledig som ny på ett företag.

Så i flera veckor har jag nu frågat: "När ska jag börja?" och jag har FORTFARANDE inte fått svar på min fråga och det är januari på fredag!!!! Jag vet datum jag ska börja, inte vilka dagar och tider, inte vilken lön jag ska få, inte vad jag faktiskt ska göra och vad som förväntas av mig... Jag vet INGENTING! och nu börjar jag SÅÅ ångra att jag tackade nej till det där producentjobbet som jag faktiskt tycker är kul (jobbade med samma projekt förra nyår). För plötsligt står jag ju här helt utan pengar, för jag vet ju faktiskt inte om/när jag har något jobb. Kanske ska jag plötsligt jobba i februari? Då hade jag kunnat jobba med det här projektet hela tiden, och överlevt ekonomiskt på köpet. Nu är allt bara kört i botten.... min planering, min ekonomi, mitt självförtroende, min MOTIVATION. Har precis spytt ur mig allt detta till samordnaren på företaget som efter inledande meningar sa att det nu ligger hos ledningen. Efter efterkommande rader har han inte ens skrivit tillbaka.. Och jag sa att jag pratade med en i ledningen igår och de har inte ens diskuterat mig. Alla verkar se det som någon annans uppgift. Åååååh. Nu är det nog nästan tur att jag ska bege mig till gymmet där jag stämt träff med min personliga tränare för ett hårt pass.

• Cantaton

Nu har jag tränat så hårt att jag skakar istället för att vara så arg att jag skakar. Mycket skönare. Det har blixtrat framför ögonen av utmattning. Min tränare sa att två av hans manliga kunder hade kräkts efter detta pass. Det har tack o lov inte jag gjort. Istället har jag fått ro i kroppen. Nu ska jag ut på stan o köpa nya träningskläder innan jag åker hem.

Svar på tråden Tantvarning6