• Cantaton

Tantvarning6

Jag har ända sedan pappa insjuknade velat - haft en längtan efter att - skriva poesi. Men så har den inte funnits i mig. Kan den göra det ikväll måntro?

• Cantaton

Haha. Fjortis.

Bobou skrev 2009-12-30 00:29:20 följande:
    Hrm, jo, det var visst det... Har borstat tänderna faktiskt... men inte epilerat mig än... Men jag såg nyss Icas nya reklamfilm! www.ica.se/FrontServletDen var ju jätterolig! Är det någon fler än jag som kommer ihåg en jättepinsam videoblogg som Panzer länkade till för flera månader sedan? Helt underbart!
  • Cantaton

Hade jag ingen aning om. Men jag har å andra sidan inte ätit ål på typ 10 år - det var något vi bara fick hos farfar.

Aleta skrev 2009-12-30 08:49:54 följande:
    Börja dagen med ett gapskratt, perfekt!Är det någon som har kvar länken till "originalet"? Jag ville visa maken som har missat den.Ålen är akut utrotningshotad och rödlistad. Desperata försök görs att rädda den, men det går tydligen inte så bra.På tal om fisk, det är inte lätt att handla rätt fisk. När vi skulle handla lax senast så fick vi leta igenom hela frysavdelningen och lyfta på varenda fiskpaket kändes det som innan vi hittade pinklaxen med märket för att den är fiskad på ett hållbart sätt. (Den är dessutom billigare, vilket inte gör saken sämre. )
  • Cantaton

Soldemor, heja! Det låter mysigt att pyssla med det på något vis.

Själv förstår jag mig inte på mig själv. Vaknade till i förmiddags. Somnade om. Vaknade till lite senare. Gick upp och skrev ovanstående inlägg. Insåg att jag var jättetrött. Lade mig i sängen med en bok och somnade. Vaknade 13.30. Jag kan ju inte sova bort hela dagarna... Jag är så galet trött, jag vet inte vad jag ska göra Och det är inget som riktigt driver mig just nu heller. Jag hade satt upp tre små mål för idag: diska disken, hämta kemtvätten och posta två brev. Ärligt talat vet jag inte om något av det blir gjort...

• Cantaton

Fint gudstjänstnamn. Inspirerande.

Kjell Präst skrev 2009-12-30 14:40:37 följande:

Själv har jag just förberett nyårsdagens mässa samt pulat med agendor inför en musikgudstjänst 6 januari: "Stjärnan från Betlehem - en stjärnklar gudstjänst på trettondagen"
  • Cantaton

Solde, vad tufft du måste haft det. Tack och lov är jag inte i närheten av någon missbrukare.

dfk. Tack för dina tankar. Jag kan få extrema trötthetssvackor på hösten och det är aldrig fel på mina värden. Läkarna brukar tro att det är mental utmattning. Och så är det nog även i detta fall - men en extremt tung sådan. Har inte varit så här trött och sängliggande sedan i gymnasiet. Jag har haft en sån här period i högstadiet och en i gymnasiet - båda utlösta av tunga händelser. Jag känner igen mig själv från de stunderna, men i övrigt känner jag inte igen mig själv alls. Det starkaste jag har är min ansvarskänsla, men inte ens den verkar riktigt finnas...

Nu velar jag angående träningen ikväll. Hade tänkt gå på ett dancestep pass, och nu undrar jag om jag skulle må bra av att komma iväg och röra på mig eller om jag helt enkelt ska acceptera att jag är tröttare än tröttast och lägga mig i sängen och läsa vidare i min bok. Det är väldigt lockande...

• Cantaton
    Hoppas hoppas.

Väntar själv på att min kusin ska få sin lille. Han skulle ha kommit ut lördagen innan julafton, men ännu har han inte visat några tendenser på att komma ut..!
    Heloise skrev 2009-12-30 16:37:23 följande:
    Åhhhh bästa vännen H skickade ett sms : Hmm värkar var 10e min undra om det är på riktigt?Naturligtvis var jag ju tvungen att kasta mig på telefon, och hon vet inte riktigt än, BM hade sagt vänta tills det är var 5e min och varje värk håller i sig i 1 min.Hoppas hon kan knipa tills efter nyår...Vi gjorde lite andningsövningar och skällde på bebisen för att den är så besvärlig, rumpan först och komma för tidigt och allt.Gud vad spännande och jag har redan ont i magen för hennes skull. Måtte allt gå bra!
  • Cantaton

Jag stannade hemma och läste och åt en sallad och sov lite till Nu ska älskade sambon (som inte varit hemma natten till idag) och jag åka in till Sergel och se Avatar på bio! Hoppas jag håller mig vaken i biostolen. Har förstått att filmen är lååång!

• Cantaton

Vi såg faktiskt inte i 3D. Dels var biljetterna till 3D så dyra (150kr), dels trodde jag att jag skulle bli åksjuk om jag gjorde det.

Daa skrev 2009-12-30 21:02:59 följande:
    Cantaton: jag kom just tillbaka efter att ha sett Avatar. Jo, det var en lång film. Vi såg den i 3D och jag kände mig åksjuk nästan hela tiden. Men det skyller jag på den lilla krabaten som har bosatt sig i mig. I vilket fall som helst höll jag mig vaken, fast jag smånickade till under reklamen innan filmen
Svar på tråden Tantvarning6