• dfk

Tantvarning6

MV, krya på dig!!

Fjällbruttan, duktiga du som tar dig an pappershögar! Kom hit! och hjälp mig lite med mina travar, trugar och ber....

Aleta, Fika är inte dumt!

Tinker, fy, vad hemskt med svärmodern som är manisk!

Sonja, kramar till dig! Inget roligt att känna sig deppig!

Heloise. Ett rött kök låter passionerat och dynamiskt! Spännande med att renovera om köket. Det är ju husets hjärta!

Kramar till alla!

• dfk

Här har äldsta dottern gått och blivit sjuk! Hennes kompis som hon umgås flitigt med har bekräftad svininfluensa och är riktigt sjuk. Nu blir jag jätteorolig!
    Nästan 40 grader feber, ont i bröstet, ont i huvudet, illamående, hosta, snuvig, ont i kroppen..... har hon. Jag serverar honungsvatten, soppa, juice, kall fil och stoppar i henne alvedon var fjärde timme.

• dfk

Sonja, blev ni smittade allihopa?, kommer inte riktigt ihåg om hela er familj vart dåliga.
    Maken vill isolera henne på rummet med stängd dörr, alldeles ensam!!!!
    När jag kom hem efter att ha handlat så gick jag upp till övervåningen där hon ligger i sängen, så såg hon så ynklig ut.
    Jag skällde lite på maken och sa att jag vill att vi ska höra henne. Hon kan ju inte ligga där alldeles ensam och instängd! Smittan kan väl inte hoppa ut genom rummet.

• dfk

Jaha, nu har maken bäddat ner sig också.
    Säger att han inte mår bra. "Där ser du, nu har jag också blivit dålig"( han antyder om att jag inte ville isolera äldsta dottern och att han inom loppet av två timmar nu har blivit sjuk!, Han har ju inte hunnit vara hemma längre än så idag och det här bröt ut i morse.)
    Det är klart att han kan ha blivit smittad men förloppet går nog inte så snabbt.
    Då kanske han har blivit smittad innan dess menar jag på.
    Ja,ja strunt samma. Det är ju tråkigt om han också ska bli sjuk.
    Då får jag pyssla lite med honom också då.

• dfk

Vad skönt MV att du är på bättringsvägen!

• dfk

Hej mina underbara tanter!
    Tack för ert support!

Didis, ja snart är det jul!!
    Heloise, era vänner tänker säkert likadant om er!
    Soldemor, jag är så glad för din skull att det tycks gå bra med lillmissan och maken!
    Till alla mina tanter vill jag ge er en varm kram! Jag tycker om er!

Här är det bra med mig, yngsta dottern och tillochmed med gubben!(Än så länge...)
    Han gick ju här och var sååå sjuk. Han bäddade ju ner sig, jag var både orolig för stora dottern och för min man.
    Men senare samma kväll så flög han upp ur sängen för att då skulle han iväg och styrketräna! Hm! Så var det med hans svininfluensa, den kom väldigt hastigt och han kryade väldigt snabbt på sig måste jag säga!!

Men med dottern är det inte bra. Hon har över 40 graders feber sen i måndagsmorgon. Hon är väldigt matt och sover mycket. Hostar, snörvlar,huvudvärk, ledvärk, vill inte äta...

Jag pytsar i henne allt jag kan komma på! Nu har hon fått en skål med glass, som är skönt för halsen och lite kallt när hon är så febrig.
    Jag har höjt sänggaveln så att hon inte ska ligga så platt.
    Hon får ont i huvudet när taklampan är tänd, så jag har tänt alla hennes små myslampor. Min stora skrutta!

• dfk

Fjällbrutan, dumma karlar ibland!

Passion, nej! Håller du på att bli dålig. Titta hemma i barskåpet och ta dig nu en rejäl slurk av något riktigt starkt! Det finns en risk nu att du är lite dimmig i ögonen, men nu ska du fortsätta att dricka lite honungsvatten med citron i.
    Om du har ingefära så är det bra att lägga i också.
    På med yllesockorna och sitt under en pläd, mera starkt att dricka för att svettas ut det onda!

• dfk

Tittar in lite snabbt! Hoppas att ni mår bra!
    Hinner inte läsa ikapp sen sist.
    Men hoppas att ni har haft en mysig första advent!
    Kram på er!

Svar på tråden Tantvarning6