Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Aleta, idag hittade jag en levande geting i tvättkorgen i källaren.
    Jag som alltid varit den som fått fösa ut getingarna ur klassrummet osv, blev plötsligt alldeles kall och på min vakt :"VAR är de femhundratio andra, nu är det min tur!!!"

Jag stampade följdaktligen ihjäl den istället för att fösa ut den och tänkte på dig med en rysning.

(vanligtvis tänker jag på dig UTAN rysningar av obehag är det bäst att tillägga)

• passionsblomman

Jo, jag har ju dels planer på att starta eget och jag vill gärna läsa lite om saker som rör driften av ett företag och annat matnyttigt. Jag hade ju kommit in på KomVux på en termin, men fick dels inga studiemedel på gymnasienivå (som ju KomVux är) och dels flyttade vi ju.

Dessutom har jag massor jag skulle vilja läsa bara för eget intresse, som språk osv, men inget bestämt.
    Sedan ser jag studier lite som en väg att fåå lite bekantsakper på nya orten och möjlighet att nätverka, mer än om man bara jobbar med en liten grupp människor.

Ska jag plugga mer i livet så är det nu dessutom. Jag är lite sugen på trädgårdsmästarutblidning också, eller trädgårdsdesign...

Fjosok skrev 2009-10-24 17:29:28 följande:
    Blomman: vad synd, du har tänkt att studera vidare? inom vad?
  • passionsblomman

Orddelen fixar jag ändå, men den förbaskade matten...USCH!

Bobou skrev 2009-10-24 17:43:02 följande:
    Men passionis, vad tråkigt. Du får tänka att det är en ny chans om ett halvår! Sex månader att plugga ordboken!
  • passionsblomman

Ja tänk...!
    Frulle skrev 2009-10-24 20:40:30 följande:
    Jag vet inte! TÄNK va kul att kunna gå in på en kinarestaurang och beställa friterad bläckfisk på just KINESISKA!!!!
  • passionsblomman

Ja inte vet jag. Jag är intresserad av ord och jag har läst sjjälv sedan femårsåldern och sådär. Vi brukade få gamla prov som Svenskatest när jag läste teckenspråk (där det om man ska bli tolk är väldigt viktigt att ha bra ordförråd) och jag hade mycket sällan något fel på de proven.

Matten kommer du kanske en dag att du ångrade erbjudandet i..

• passionsblomman

Själv har jag en förmåga att tänka ett varv för mycket, som att det första jag tror är rätt måste vara fel och så krånglar jag till det istället. För att jag tror att det ska vara svårt liksom.

Svar på tråden Tantvarning6