Någon som har tecknat bröllopsförsäkring?
Hej,
Någon har tecknat bröllopsförsäkring?
Någon som har behövt använda den?
Tips, erfarenhet mm. mottages gärna.
Hej,
Någon har tecknat bröllopsförsäkring?
Någon som har behövt använda den?
Tips, erfarenhet mm. mottages gärna.
nej, beror ju på vad man har för bröllop, men vi har ju inte så vansinnigt hög budget och om nu vi skulle bli tvugna att ställa in så är det lokalkostnad, mat, frisör och hotell som är saker man inte kan få tillbaka. Allt annat är ju saker som man ändå har kvar om man nu tex blev tvungen att flytta på bröllopet tex. Och då vi ska ha buffé så är ju inte maten så vansinnigt dyr, värre om man caterar tex.
Ja har man dyr lokalkostnad/matkostnad, kanske en dyr bröllopsresa som man ska åka på i anslutning till bröllopet osv kanske det är en idé att teckna en försäkring. Se bara till att den gäller i de fall som rör just er. Jag är av uppfattningen att försäkringsbolag alltid slingrar sig och har klausuler och finstilt för allt så att så lite som möjligt ska gälla... men som KatjaB säger tror jag att man får värdera kostnaden för bröllopsförsäkringen mot kostnaden för bröllopet. Vad kostar en bröllopsförsäkring förresten??
Ett tips ifall resan är det dyraste på bröllopet, vi chansade och tog bara sjukförsäkring till resan istället eftersom vi åkte iväg dagen efter bröllopet. Den försäkringen innebar att vi fick läkare till hotellet, pengarna tillbaka om vi blev sjuka eller kunde skjuta på resan osv. Den försäkringen kom väl till pass!
Red Scarlet skrev 2009-10-11 10:57:51 följande:
Red Scarlet skrev 2009-10-11 12:48:30 följande:
Den försäkringen jag har tittat på täcker mat och lokal och sånt, vad jag förstod.
Vi tecknade en bröllopsförsäkring genom BT, men behövde lyckligtvis inte använda oss av den.
Vi kommer nog göra det, har en bivande man som jobbar inom försäkringsbranschen och han tycker att vi absolut ska ha det. Dessutom har vi tidigare haft ett mycket plötsligt dödsfall hos en nära anhörig så vi vet att det värsta faktiskt kan hända så därför känns det tryggt att veta att vi kan få tillbaka pengar om vi måste ställa in i sista stund.
Jag har gjort det, kändes som en liten kostnad i sammanhanget och den tar bort mycket av min oro (t ex över att leverantören skall gå i konkurs eller att någon när anhörig skall gå bort) Ok går en när anhörig bort är kanske inte pengarna det som är värst men jag tycker att det känns som en trygghet. Har försäkrat upp till 250 '.