• Proserpina

Torka bukett, hur?

Hej,

jag skulle vilja torka min brudbukett som består av rosor. Har hängt upp den men är det nåt mer man bör tänka på? Har hört att man kan spraya den med hårspray för att den skall hålla bättre, stämmer det? Sprayar man när rosorna vissnat eller innan de vissnar? Nån som vet?

Tack för svar!

• Svar på tråden Torka bukett, hur?
  • Blivandefrueriksson

Hör med passionsblomman hon är ju duktog på blommor hon kanske kan det med att torka dem med.

• kikel

hhhmm jag har hört att man ska hänga dom svalt och mörkt medans dom torkar. Men jag har faktiskt ingen anning om det hjälper. Annars kan man lämna in dom till floristen så kan dom göra det åt en

• Yavannakémentari

Just rosor brukar ju inte vara något problem alls, jag har torkat massor genom att helt sonika hänga dem upp och ner och sedan vänta. Men det är nog inte dumt att ha dem mörkt då en bukett som jag "glömde" i ett fönster något år blev ganska blek. Och ja, torrt måste det ju vara, badrummet funkar inte ^^

• lindab87

Jag hade rosor i min bukett och 3 gerbera och hängde den som man ska mörkt och svalt som jag har gjort med alla andra rosor jag fått sen när jag titta till den hade den ruttnat :S :(

• MammaMiaa

Jag har konsaverat min brudbukett. Då bli den som en tavla.

Svar på tråden Torka bukett, hur?