mycket bråk i släkten och önskan om barnfritt...
Nästa sommar gifter vi oss och vi har funderat mycket på vilka som vi ska bjuda. jag har en väldigt dålig relation med min mormor och mina mostrar, men jag ser ingen möjlighet att inte bjuda dem. Tyvärr.
Vi ska gifta oss 100 mil ifrån vårt hem, där m2b har familj och alla vänner.
Redan här har bråken börjat, om hur besvärligt det ska bli att behöva åka så långt, att vi valt fel toastmasters, att jag borde ha en viss klänning, att vi är för unga osv.
Nu har vi även gått ut med att vi vill ha det barnfritt. Jag kommer då att ha två treåriga kusiner och en femåring. Jag vill absolut inte ha med dessa då de skulle skrika och springa omkring i kyrkan, gnälla och bli uttråkade på festen. Mina mostrar brukar kräva att allt ska anpassas efter dessa barn och att någon annan ska ta hand om dem vid middagar och dyl. för att de själva inte orkar. Det går inte riktigt att beskriva hur illa det är.
Nu blev det såklart ett smärre krig av att de inte ska bli bjudna och mina ena moster sa en del saker som gör att jag inte alls vill att hon kommer.
Jag är fullt medveten om att de kanske inte kan komma om de inte får ta med barnen, jag kommer att respektera det till fullo helt enkelt.
Känner mig jättehemsk när de anklagar mig för diverse saker och att jag inte tycker om barnen osv. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Får dessa barn komma måste ju alla andra barn också få komma...
Borde jag ge med mig lägga ner min önskan om ett barnfritt bröllop för att gäster som jag inte ens önskar ska kunna komma för att få slut på allt elände, smutskastning och skitsnack?
Känner mig så ledsen...