• dubbe

Parfunktioner?

Jag har ju då självfallet en mycket vacker kvinna som är väldigt intresserad av det här med vårat bröllop, och det tycker jag är väldigt roligt (att överhuvud taget någon vill gifta sig med lilla nördiga mig är ju väldigt märkligt, att det dessutom är den bästa kvinnan i världen är helt absurdt). Nåja, det var inte vad jag skulle skriva.

Min vackra kvinna är också mycket aktiv medlem här och det tycker jag också är väldigt roligt, jag tänkte att jag också skulle kunna få vara med på ett hörn och skaffa mig ett eget konto. Nu letar jag efter en funktion som gör att jag också kan få tillgång till våran bröllopssida, kanske dela på de verktyg som finns (bordsplacering, budget, inbjudningslista).

Till min förvåning finns inte ens någon funktion för att visa att det faktiskt är vi två som ska gifta oss. Jag kan ju inte vara den enda andra halvan som också är medlem här, och jag tror inte jag heller är den enda som vill vara involverad i bröllopets planering tillsammans med den bättre halvan?

Har jag missat något, är det en funktion som kommer att komma eller är det inte önskvärt alls?

• Svar på tråden Parfunktioner?
  • tomlinn

jag har ingen aning, men håller med! min blivande make hänger här ungefär lika mycket som jag, men vi förväntas skapa två (förhoppningsvis/sannolikt rätt identiska) förlovnings- och bröllopssidor?

• Tausen

jag vill också ha!! Vill ju att alla ska se att du är min älskling!

• emilou77

Varför inte bara ha en inloggning då? Och skapa en profil för er båda?

• dubbe

Emilou77: nu förstår jag inte riktigt. Kan man skapa två profiler och sedan välja det med inloggning på samma konto? Är det så att ifall jag då t ex på min profil läser en tråd på forumet så påverkar det inte min flickväns profil, så att den fortfarande ser oläst ut?

Jag är medveten om att det är möjligt att köra på samma konto, men det är inte riktigt den lösningen jag är intresserad av. Det ställer till med lite andra problem gällandes bevakningar och sånt.

• Fårävvör

Jag tycker verkligen att det vore bra om man kunde länka till andra personer här. (typ som på facebook, man kryssar i att man vill vara förlovad, gift, ha förhållande med en annan person och personen i fråga måste acceptera det innan något syns)

I så fall kan man ju agera som sig själv (och inte som ett par) i forum mm, eller behöva ange vem i paret det är som skrivet ett inlägg. Man kanske dessutom har olika åsikter och intressen i olika forumtrådar.

Inte för att min sambo är aktiv på bt, men det vore roligt om han var det...

• Tausen
    Fårävvör skrev 2009-10-13 15:54:34 följande:
    Jag tycker verkligen att det vore bra om man kunde länka till andra personer här. (typ som på facebook, man kryssar i att man vill vara förlovad, gift, ha förhållande med en annan person och personen i fråga måste acceptera det innan något syns)I så fall kan man ju agera som sig själv (och inte som ett par) i forum mm, eller behöva ange vem i paret det är som skrivet ett inlägg. Man kanske dessutom har olika åsikter och intressen i olika forumtrådar. Inte för att min sambo är aktiv på bt, men det vore roligt om han var det...
    Jag håller fullständigt med. Man är ju två individer även om man ingår i ett par :D
  • tågjäntan

Nu är jag redan gift, så det är inte aktuellt för mig. Men går det inte att mejla till BT och påpeka det för moderatorer, så kanske det går att ordna någon lösning på problemet. Det känns ju helt onödigt om två personer som ska gifta sig skulle behöva göra TVÅ bordsplaceringar ex.

• marcuslindblom

Ingen lösning på detta än?

Hallå, snart 2010! Internet har funnits ett tag nu. ;)

• Redaktör

Hej!

Tack för förslaget! Det är en bra idé, som vi förhoppningsvis kan genomföra under nästa år. Just nu håller vi på med en utvecklingsplan för Bröllopstorget och vi tar med förslaget där.

Vänliga hälsningar

Redaktionen

Svar på tråden Parfunktioner?