• Flisa80

Tackkort - till vem?

Vad säger ni - ska man skicka tackkort till ALLA som på något sätt uppmärksammat dagen? (Telegram, vanliga "garttiskort"?) Eller bara dem som varit inbjudna eller uppvaktat med present?

Det gör ju en viss skillnad om vi ska skicka till alla då vi fick MÅNGA kort och telegram!!!

Ja vet att jag kan göra precis som jag vill, men vad säger "etiketten"?

• Svar på tråden Tackkort - till vem?
  • KatjaB

jag skulle nog tacka alla som uppmärksammade er.. men det beror ju på, om ni fick telegram eller en hälsning kanske det räcker med ett telefonsamtal och tacka. Om ni fick presenter från folk som inte var på bröllopet tycker jag absolut att ni ska tacka

• Kandy

Jag skulle också skicka till alla. Bättre att vara storsint än småsint när någon visat sitt deltagande!

• Aleta

Alla, man tackar ju för lyckönskningarna!

• lecaroline

Alla som varit involverade i vår bröllopsdag. Frisören, präst, gäster, men jag drar gränsen till de som skickade presenter inte telegram..
    Vet ej om det finns någon vett och etikett på just det här..

• Hemlig2009

Vi har skickat till alla som har uppmärksammat oss, oavsett telegram, blomma eller inbjudna gäster med present. Det vet jag att det förväntades.

Sedan har vi även skickat till florist och guldsmed och det är för att vi är supernöjda med dem, annars hade jag inte skickat. Solisterna fick betalt så dessa har inte fått något.

• Imma

Håller med! Vi skickade till alla, även de som "bara" hade skickat telegram eller kort.

Aleta skrev 2009-10-13 09:56:27 följande:
    Alla, man tackar ju för lyckönskningarna!
  • lecaroline

Men hur gör ni med arbetskamrater som lagt ihop till en liten present??

• lecaroline

och ja.. Vad kostar era tackkort??

• Aleta

Antingen en till varje eller ett kort som sätts upp på en gemensam anslagstavla.

lecaroline skrev 2009-10-13 14:53:27 följande:
  • Aleta

Precis, vi skickade till alla som gjorde någon ansträngning med att gratulera oss som t ex att skicka telegram eller kort.

Imma skrev 2009-10-13 14:05:54 följande:
    Håller med! Vi skickade till alla, även de som "bara" hade skickat telegram eller kort.
  • tågjäntan

Det gjorde vi med, skickade till alla altså , och mina kollegor fick ett gemensamt kort på jobbet.

• Flisa80
    lecaroline skrev 2009-10-13 14:53:27 följande:
    Exakt! Men det blir ett kort som får hänga nånstans på jobbet!
  • Flisa80

Man får ju helt enkelt välja en billigare variant av tackkort om man har många att skicka till. Om nu pengarna spelar roll, vilket det gör för oss.

Kul att så många tycker till.

• Hemlig2009

Våra tackkort kostade så mycket som... 5+5+5+25= 40 kr + porto ungefär. Behövde göra 46 st.

• nni

Suttit med tackkort hela dagen. Fick räcka med gästerna, även de som närvarade vid vigseln, lokalen, makeup artisten, frisören och jobbet.
    Fotografen och prästen får inget men nämner dom i tidningen. Även de som "inte varit med och hjälpt så mycket som andra" såsom bageri och dylikt får inget...
    Hon som skickat telegram tackade jag via mail.

Så tackade i stort sätt alla (hoppas jag) på något sätt. :) De som uppvaktat på själva dagen så att säga.
    Skickar även med extra porträttfoto till brudparsföljet och familjen, där dom och vi e med. Phu!

Svar på tråden Tackkort - till vem?