Bröllopsnatt i Stockholm
Någon som kan tipsa om ett bra hotell i Stockholm, i centrum eller norr om tullarna? Gärna ett inte allt för dyrt alternativ..
Någon som kan tipsa om ett bra hotell i Stockholm, i centrum eller norr om tullarna? Gärna ett inte allt för dyrt alternativ..
Vad menar du med inte allt för dyrt? Man kan väldigt olika referensramar.
Över 3000 är för dyrt.. Vi skulle helst hitta något under 2000 men jag vet inte om det är möjligt om man ändp vill bo ganska fint..
Har du medmera kort? Man brukar ju via dem få hotellerbjudande, där man får en eller två nätter på vissa hotell för bra priser. Beroende på hur långt i förväg man är ute kan man få ganska bra rum i stockholms innerstad via dem tex.
Gå in och kika på hotels.com tex där får du upp massor av de stora hotellen i stan med olika erbjudanden, Strand och Diplomat tex, fina hotell, lite klassiska och ligger ju fint vid Nybroviken. Kung Carl är ett fint hotell också, känns modernt.
Vi bodde på Hotell Diplomat med bröllopspaket, det var helt underbart! Då kostade det dock 3295kr inkl paketet. Men man kan ju bo utan det paketet också och garanterat ha det mysigt
Annars kan jag rekommendera Time Hotel som ligger i Vasastan, mellan Sveaplan och Odenplan ungefär, det är också jättemysigt. Där betalade vi i somras 1395kr/person för deras romantikpaket och då inkluderade det bl a två spabehandlingar var - härligt! Men där går det naturligtvis också att bo billigare, utan just det paketet
Vi bodde på Villa Källhagen i en svit. Fantastiskt mysigt! Jag tror att sviten gick på 2500. Ett rum tror jag man fick för 2000. Man måste ju inte bo i svit.
Vi bodde två nätter på Clarion Sign för 1750 kr totalt (hade Medmera-check). Frukosbuffén var fantastisk, något jag prioriterar mer än en tokdyr svit som vi ändå bara skulle ha tillbringat några timmar på natten i. :)
Diplomat! Bokade deras relaxavdelning som vi hade för oss själva!!
Tror om du börjar premurera på Amelia eller Tara så får du en hotellvistelse för 350 kr/pers el något. Scandic hotel kanske är något alternativ, de finns lite överallt.
Tack för alla tips! Det känns lättare att boka något man vet att någon annan varit nöjd med :)
Hej!
Vi letade runt efter hotell i staden vi själva bor men var inte riktigt nöjda.
Till slut hittade vi ett vandrarhem som har en lyx svit med bastu, jacuzzi, stor alltan mitt i stan.
fridhemsplan.se
Där hade vi vår bröllopsnatt kan varmt rekomendera det.
Kram Eva
Jag och sambon har efter rekomendationer bokat Victory Hotel. En kompis till oss har tidigare jobbat där och rekomenderade det starkt till nyblivna gifta. Nu var det x antal år sedan han jobbade där, men enligt en massa recensioner som skrivits på olika ställen på olika sidor så har de allra flesta varit mer än nöjda... så det bådar gott.
Det är inrett i 1700-tals stil fast med en del moderniteter som vi inte klarar oss utan. (vi tog ett rum med jacuzzi) och de ger en chansen till sen utcheckning, vilket vi sökte efter när vi letade runt. (och snacka om att det fanns mycket att kolla in! Det tog oss en vecka att kika runt på alla olika hotel som vi tyckte kunde vara intressanta.)
Det ligger i gamla stan så riktigt mysigt område tycker vi.
Det går på under 3000 spänn.