• evelisen82

Utomhusvigsel

Tips idéer? Vi skall en borgerlig vigsel för ca 40-50 pers i en liten borgruin i maj 2010. Undrar lite om ideér för smyckning och dekoration. Lämplig musik? Vi skall ha en sångerska men undrar om in och ut march?
    Öppen för ideér. Kanske kan tipsa varandra...
    Tack Tack!

• Svar på tråden Utomhusvigsel
  • chokladmonstret

Vi ska också ha utomhus och vid in och ut march tänkte jag gitarristen (som ska kompa solisten) får spela något på gitarren vad vet jag inte än.

• BlomAnna

Vi ska också gifta oss ute, vi ska har täkt gå in till Där du andas med Marie Fredriksson eller Josh Grobans You raise me up

Vi kommer smycka ruinen med lyktor då vi kommer gifta oss när det är mörkt annars ska vi nog inte smycka så mycket. Ett bord med lykotr framför vigselförrättaren, stolar till de äldre som inte orkar stå.

• evelisen82

Tack ni som skrivit. Vi har också tänkt oss CD-musik, men kommer även ha live musik på plats. Vi gifter oss dock när det är ljust så det blir väl lite blomster och sånt. Svårt det där tycker jag!

Mer tips är såååå välkommet! =)

• KatjaB

vi gifter oss också vid en ruin, men det är bara kortväggen kvar av ruinen, så vigselförrättaren (och vi) kommer stå framför väggen. Tänkte ha in och utgångsmusik på bärbar cd. Helst skulle man ju ha fioler men känner inga som spelar det, så det verkar rätt kört.
    Sen ska vi ha solister och akustisk gitarr. Hoppas på att det hörs tillräckligt bra när man är utomhus, annars kanske vi får fundera på om det behövs något elverk (låter mycket?) och mickar och högtalare. Det slipper vi väl helst då det blir en hel del att kånka dit.
    Det är mitt i sommaren dagtid vi gifter oss så ljus gör ju inte så stor inverkan. Vi kommer hyra och ställa upp stolsrader med en gång emellan (som i kyrkan) och strö rosblad på gången. Det är gräs på marken där så jag tror nog att det blir fint.

• trusla

Ska någon av er vigas i Stockholm?

Vi vill också vigas utomhus men vart får jag tag på en vigselförrättare ?
    Några tipps ??

• Trollia

Jag har också lite fundering på utomhusvigsel...hör gärna mer tips här!

• Nicossambo

Vi ska också vigas ute, vi kommer att vigas på natten ett midnattsvogsel. Vi ska ha machaller och ljus. Har köpt en paveljong där vi ska vigas under.

• hedvig2006

Vigselförrättare bokar du genom kommunen om du ska gifta dig borgerligt. Annars är det kyrkan som gäller.

• anno08

vi vigdes utomhus för en månad sen o kan verkligen rekommendera det! det kändes avslappnat o romantiskt o vi fick många fina komplimanger av familj o vänner efteråt.

det spelades på key board, där du andas av m. fredriksson som ingångsmusik o sen en slags lättsam marsch när vi gick ut. dessutom hade vi två solonummer o två psalmer, eftersom det var en kyrklig vigsel.

solen strålade denna varma september lördag o vår dotter tultade omkring i gräset vid den vita herrgården där vigseln hölls, jättefint!

vi hade "altaret" under ett vackert äppleträd o bakom prästen stod ett litet bord med en ljuslykta o vita rosor i en vas, enkelt med fint ändå.

lycka till alla blivande brudar=)

• lundatjejen

Hej!

Funderar starkt på att ha utomhusvigsel nästa år, det låter så mysigt.
    Hur har ni tänkt med ev dåligt väder? Har ni någon reservplan om det regnar?

• BlomAnna
    trusla skrev 2009-10-16 15:16:33 följande:
    Ska någon av er vigas i Stockholm?Vi vill också vigas utomhus men vart får jag tag på en vigselförrättare ?Några tipps ??
    I stockholm finns en underbar vigselförrättare som heter Fredrick Federley. Han är riksdagsman. Googla på honom får du nog fram kontaktuppgifter.
  • gumzan

åååå så vill jag oxå ha det, vår dotter kommer vara 1 år o 3 mån när vi gifter oss...

anno08 skrev 2009-10-16 19:58:53 följande:
    vi vigdes utomhus för en månad sen o kan verkligen rekommendera det! det kändes avslappnat o romantiskt o vi fick många fina komplimanger av familj o vänner efteråt. det spelades på key board, där du andas av m. fredriksson som ingångsmusik o sen en slags lättsam marsch när vi gick ut. dessutom hade vi två solonummer o två psalmer, eftersom det var en kyrklig vigsel. solen strålade denna varma september lördag o vår dotter tultade omkring i gräset vid den vita herrgården där vigseln hölls, jättefint!vi hade "altaret" under ett vackert äppleträd o bakom prästen stod ett litet bord med en ljuslykta o vita rosor i en vas, enkelt med fint ändå.lycka till alla blivande brudar=)
  • chokladmonstret
    lundatjejen skrev 2009-10-16 20:17:11 följande:
    Hej!Funderar starkt på att ha utomhusvigsel nästa år, det låter så mysigt. Hur har ni tänkt med ev dåligt väder? Har ni någon reservplan om det regnar?
    Vi kommer gifta oss i ett dansgolv/lusthus vad man nu kallar det så gästerna får trycka ihop sig lite bara (bild i galleriet) sen själva middan åså har vi i ett stort partytält så jag tror det kommer gå bra, kommer skriva att gästerna får ta med regnkläder vid behov osv
  • evelisen82

Åh vad roligt med alla olika varianter och tips.. Jag bara suger in allt =) TACK!

• gumzan

Hur kommer ni göra med musiken? Har ni tillgång till el där ni ska vara?
    Vi får nog köra akustiskt .. hur gör man med ingångs /utgångs marsch ?!

Svar på tråden Utomhusvigsel