• CeciliaA

Vilken är den bästa Kanarieön?

Hej vänner!

Jag funderar lite på om man kanske skulle boka en januari/februari resa till någon av Kanarieholmarna. Men vet inte så mycket om de olika. Har varit på Fuerteventura och tror inte vi återvänder dit, det blåste på tok för mycket och gav inte så mycket mersmak.

Någon som varit på någon av öarna och har något att säga?? :)

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Vilken är den bästa Kanarieön?
  • Hvidbrud

Har varit på teneriffa och lanzarote och det blåste rätt mycket där också... Vi var där jan/feb och det var inte så varmt om man inte låg i lä i solen.
    Tror att egypten är varmare då.

• CeciliaA

Nej det är väl kanske så på alla öarna där? Suck! Egypten eller annat arabland är inte intressant då varken jag eller min sambo vill åka till den typen av land.

Någon annan som har erferenheter av kanarieöarna på vintern?

• 090208

Far man nyfiket fraga varfor?

OT, sorry...

CeciliaA skrev 2009-10-14 11:10:48 följande:
    Nej det är väl kanske så på alla öarna där? Suck! Egypten eller annat arabland är inte intressant då varken jag eller min sambo vill åka till den typen av land.Någon annan som har erferenheter av kanarieöarna på vintern?
  • CeciliaA

Det får man och det är helt enkelt så att varken jag eller min sambo skulle känna oss bekväma med att konstant bli förföljda av försäljare eller inte kunna ha på oss vad vi vill utan att få konstiga blickar. Kan tyckas vara inskränkt men eftersom det är vår semester så vill vi ju åka dit som vi trivs bäst och slappnar av allra mest och för oss är det inte i ett arabland med den typen av kultur.

Sedan instämmer de allra flesta som jag känner som varit i Egypten att det är extremt skitigt och ohygeniskt och att risken för magsjuka är stor.

090208 skrev 2009-10-14 17:17:22 följande:
    Far man nyfiket fraga varfor?OT, sorry...CeciliaA skrev 2009-10-14 11:10:48 följande:Nej det är väl kanske så på alla öarna där? Suck! Egypten eller annat arabland är inte intressant då varken jag eller min sambo vill åka till den typen av land.Någon annan som har erferenheter av kanarieöarna på vintern?
  • Hawaiiii

Jag har varit på Teneriffa och Gran Canaria ett par gånger, och enda stället jag skulle vilja åka till igen är Amadores på Gran Canaria, jättefin strand och välvårdad liten by. Egypten fick jag inget särskilt bra intryck av... besvärande personal, speciellt om du är blond ung kvinna, dålig mat och lätt att bli magsjuk. Dykningen är å andra sidan magnifik! Vi tillbringade mer tid under vattnet än över...

• Bluebride

jag har varit på teneriffa å jag tyckte det var helt ok, vi bodde i playa de las americas, men besökte även los christianos, båda helt ok och vad jag märkte lugna ställen

• Candelight
    Bluebride skrev 2009-10-14 19:59:05 följande:
    jag har varit på teneriffa å jag tyckte det var helt ok, vi bodde i playa de las americas, men besökte även los christianos, båda helt ok och vad jag märkte lugna ställen
    Hej!
    Jag har varit på kanarieöarna åtskilliga gånger, senast januari förra året. Jag rekommenderar inte att åka dit januari-februari för det är verkligen inte ens svensk sommarvärme där då. Jag fick köpa mig en varm schal och blev tokförkyld. SÖdra delen av ön Gran canaria kan funka men jag rekommenderar att åka senare på året. Klimatet har ändrat sig som ni märker..

Har du sett att det finns fler öar efter afrikas kust, längre söderut, jag minns inte vad de heter..

Lycka till
  • CeciliaA

Det lät ju spännande vad kan det vara för öar du menar??

Candelight skrev 2009-10-14 20:40:11 följande:
    Bluebride skrev 2009-10-14 19:59:05 följande:
    jag har varit på teneriffa å jag tyckte det var helt ok, vi bodde i playa de las americas, men besökte även los christianos, båda helt ok och vad jag märkte lugna ställenHej! Jag har varit på kanarieöarna åtskilliga gånger, senast januari förra året. Jag rekommenderar inte att åka dit januari-februari för det är verkligen inte ens svensk sommarvärme där då. Jag fick köpa mig en varm schal och blev tokförkyld. SÖdra delen av ön Gran canaria kan funka men jag rekommenderar att åka senare på året. Klimatet har ändrat sig som ni märker..Har du sett att det finns fler öar efter afrikas kust, längre söderut, jag minns inte vad de heter.. Lycka till
  • Hawaiiii

Om ni bara har jan/feb som alternativ kanske Thailand är ett bättre alternativ? Priserna på Kanarieöarna är inte jättelåga, och med lite research kan man hitta ganska billiga resor till Thailand.... om det är riktig sol och värme ni vill ha?

• CeciliaA

Vi har väl egentligen möjlighet att åka närsomhelst, vore mest skönt att få lite sol på sig i vinter!

• MrsHelloKitty

Jag var i Miami i februari för något år sedan då var det 25-27 grader och stålande sol varje dag, har inte för mig att flygen dit var så mycket dyrare än Kanarieöarna.

• CeciliaA

Tror vi lägger ner Kanarieöarna väntar nog att åka till april-maj känns som det finns mycket mer att välja på då.

Eller vad tror ni?

Svar på tråden Vilken är den bästa Kanarieön?