• KatjaB

Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?

beror ju på hur pass mycket ni vill lägga på era inbjudningar, och vad skillnaden i pris skulle bli för att göra en snarlik själv. För vår del skiljde det 1000 kr på att köpa inbjudningar med tryck, färdigmonterade. När vi gör väldigt liknande själva så kommer vi undan med 200 kr.

Men visst blir man ju lite småless efter ett tag på de där förbannade små sidenbanden som ska måttas klippas och knytas. Sambon gör för fula och "minihitler" som jag är ska de vara perfekta och jag gör alla själv istället. Han får förtroendet att få skära pappret i rätt storlek istället, hehe

• KatjaB

vi köpte en billig pappersskärare från claes ohlsson och den är så bra! Man får snygga raka linjer, alla blir exakt lika stora och fort går det.
    Kostade 200 kr har jag för mig

• KatjaB
    Millanita skrev 2009-10-16 08:13:22 följande:
    Kanske en dum fråga men hur gör ni som gör egan trycksaker...hur gör ni med alla texter, dvs hur fäster ni och vilket material...är inte så haj på detta
    jag använder publischer och skriver ut med. Då kan jag välja exakt var texten ska vara osv. Tex till våra save the date kort använde jag mallen för visitkort och gjorde dem aningen större bara.
    Har ni officepaketet på er dator så har ni publischer också
  • KatjaB
    Millanita skrev 2009-10-16 09:06:47 följande:
    Så du skriver ut direkt på trycksaken, dvs på pappret/materialet tillhörande kortet? Tänkte att man kanske skriver ut på ett annat papper och måste sen klippa och klistra in texten i själva kortet...Tack för tipset förresten Tror vi har publisher, är det ett svårt program?
    japp.. jag skriver ut på ett prälemorsskimrande papper, sen skär jag till dem med pappersskärare i rätt storlek och fäster med dubbelhäftande tejp på ett kartongark. Blir jättefint, perfekta kanter och inte bubbligt som det kan bli om man limmar
Svar på tråden Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?