• Millanita

Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?

Kanske en dum fråga men hur gör ni som gör egan trycksaker...hur gör ni med alla texter, dvs hur fäster ni och vilket material...är inte så haj på detta

• Millanita
    KatjaB skrev 2009-10-16 08:20:01 följande:
    jag använder publischer och skriver ut med. Då kan jag välja exakt var texten ska vara osv. Tex till våra save the date kort använde jag mallen för visitkort och gjorde dem aningen större bara. Har ni officepaketet på er dator så har ni publischer också
    Så du skriver ut direkt på trycksaken, dvs på pappret/materialet tillhörande kortet? Tänkte att man kanske skriver ut på ett annat papper och måste sen klippa och klistra in texten i själva kortet...Tack för tipset förresten
    Tror vi har publisher, är det ett svårt program?
  • Millanita
    Hemlig2009 skrev 2009-10-16 12:56:53 följande:
    Jag har skrivit ut texten på transparanta papper och fäst dem med "glue dots", ett underbart hjälpmedel i pysseltider. Googla så hittar du såna. Finns i olika storlekar.
    ÅÅhh det blri ju coolt, ska ta reda på mer nu...spännande. Man ska ju dock ta sig tid för detta...tänkte att det var ngt sådant man kunde lösa det hela på!
  • Millanita

Utgår ni från ngt specifikt mått gällande korten m.m??

• Millanita

He he nu blir det planering allan som gäller jue

• Millanita
    kreativ skrev 2009-11-04 14:11:41 följande:
    Vill ni ha personliga kort som både kan vara handgjorda eller digitalt gjorda men inte hittar tiden så ska ni kolla in designpersonlig.wordpress.com
    Finns inget om bröllop på sidan jue...
Svar på tråden Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?