Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?
Ja som rubriken säger...Vilket är vettigast och mest prisvärt, göra själv eller köpa färdigt?
Om man ska köpa färdigt vart ska man köpa då?
Hoppas på många svar
Ja som rubriken säger...Vilket är vettigast och mest prisvärt, göra själv eller köpa färdigt?
Om man ska köpa färdigt vart ska man köpa då?
Hoppas på många svar
Om man ska göra dem själv är det någon som har bra tips på vart man kan köpa material? Typ papper,dekorationer etc? Har kollat på Panduro men tänkte att det kanske finns fler ställen, som kanske t.om. har lite bättre priser?
Jag har tänkt göra våra själv, vi kommer ha 50 gäster. Jag var på Stämpelfabriken i Malmö igår och kollade på olika kort och fick en massa ideér. När jag väl hade bestämt mig ungefär hur de skulle kunna se ut räknade jag ut att det kommer kosta ca: 2000kr för inbjudningkort, vigselprogram, menyer, bordsplacering och tackkort. Porto tillkommer. Alla stämplar, färg, papper, band, pappersskärare osv. ingår i priset.
Jag tykcte det verkar rätt prisvärt.
Kanske en dum fråga men hur gör ni som gör egan trycksaker...hur gör ni med alla texter, dvs hur fäster ni och vilket material...är inte så haj på detta
Jag räkna ut att det blev mycket biligare att göra mina egna har gjort 72st nu. Blev riktigt bra. Har bara texten kvar nu.
Jag har skrivit ut texten på transparanta papper och fäst dem med "glue dots", ett underbart hjälpmedel i pysseltider. Googla så hittar du såna. Finns i olika storlekar.
ett litet tips att fästa papper med är fototejp. lagom bitar tycker jag men smaken är som baken...
Finns annars en speciell dubbelhäftande tejp i scrapbook affärer som är tunn men tycker den är för dyr...
Utgår ni från ngt specifikt mått gällande korten m.m??
Jag köpte färdiga kort som var 15x15 cm. Tycte det var värt pengarna...
He he nu blir det planering allan som gäller jue