• BrideBecks

Tips på bra kryssning

Hej,

Jag och min m2b funderar på att åka på kryssning på vår bröllopsresa. Troligtvis under sommarhalvåret.
    Första tanken är ju Karibien. Någon som har kryssat där och kan rekommendera vilken arrangör man ska vända sig till?
    Eller är det någon som har förslag på någon annan kryssning utöver Karibien?

• Svar på tråden Tips på bra kryssning
  • timonb2

hej hej.. jag har vart på 2 st olika kryssningar i Karribien... mitt tips är att åka med Royla Carribean hemsida: www.rccl.se/

det är lyx på hög nivå till ett överkommligt pris!!!Helt klart värt pengarna... Vi bokade genom ticket (tycker jag är lättare då man kan prata och disskutera med en person om bokningen och olika alternativ)Dessutom har detta företaget alltid de största och fianste båtarna i hamnarna man lägger till och det är en skön känsla bara det ;)
    Båda mina kryssningar gick i karribien med utgångspunt Miami (fast de har mååånga flera) vi bokade hotell innan resp. efter i Miami någon dag efter en veckas kryssning.. rekomenderas föra att inte "stressa" vidare...
    Lycka till!!!

• charmed84

vi ska ta en kryssning i medelhavet. bolaget msc cruises
    våran resa utgår från venedig. men finns mängder att välja på. Vi har varit i kontakt med olika resebolgat för både frågor och råd.
    www.msccruises.se/
    lycka till.

• Humlan66

Vi va på väg att åka med royal nu i sep men vi bestämmde att vi ska boka med dem och ta det som våran bröllopsresa nästa år istället. men då vi jämnförde priser så verkar dom vara absolut bäst

• BrideBecks

Det lutar åt att det blir något med Royal. LÅter riktigt trevligt!
    Hur är det med åldersfördelningen på dess kryssningar?
    Jag har hört talas om att det finns kryssningar för yngre, alltså inte pensionärskryssningar. Någon som vet något om det?

• timonb2

De kryssningar jag har varit på så har det vart jätteblandat med åldrar och nationaliteter- vilket jag tycker är jättekul!!!
    "förut" (var aningen dyrare för ett par år sen) så var det mycket amerikaner och gärna äldre folk men nu är det lite billigare för oss europer och är som sagt väldigt blandat på Fartygen,,, barnfamiljer, "Honymooners", ädlre par och ungdommar... det finns ju verkligen ALLT att göra på dessa båtar så det finns alltid nåt som passar!!!
    Åhh vill åka igen jag med ;)

• timonb2

för er som går i kryssnings-tankar så har jag lagt upp några bilder i mitt galleri(under starka bilder) för att locka er lite mer-- för det är verkligen värt det!!! En upplevelse som man ALDRIG glömmer-- jag har simmat med delfiner,klättrat i vattenfall, åkt vattenskoter mm... allt detta i underbara karibien!!!!

• BrideBecks

Oj nu blir jag riktigt sugen på att åka. Låter som en upplevelse i alla former! Tack för tipsen. Ska jag bara övertyga den blivande mannen också

Svar på tråden Tips på bra kryssning