• Shiosan

Svarta inbjudningskort

Vårat bröllop ska gå i vitt, silver, lila och limegrön. Men inbjudningskorten har jag gjort i en svartbas, men med mycket inslag av färgerna vi valt.
    Är det helt fel att ha svarta inbjudningskort till bröllop, vad tycker ni?

• Svar på tråden Svarta inbjudningskort
  • Hemlig2009

Absolut inte, båda våra första "prototyper" var i svart. Nu blev det vitt ändå men både vigselprogram och festporgram var svarta. Har en bild i mitt galleri. Tyckte att det var både stilrent och lite coolt.

• Tx2

Inget fel på svarta inbjudningskort. Det hade vi Kan finnas någon bild i bildgalleriet.

• Flygande taxen

Vi hade också svarta inbjudningskort.
    Tycker inte det kan finnas någon anledning till varför det skulle vara "fel", det är ju bara en färg Så kör på svart ni bara!

• Shiosan

Tack, nu känner jag mig lite lugnare.
    Har suttit och gjort så otroligt många kort, tycker de är fina, men jag blev lite osäker på svart och bröllop. Men nu är jag mycket lugnare =)

• Aleta

Om man tänker på sorgebrev så var det en svart ram runt som betydde att man hade sorg. Helsvart hade man inte alls.
    Det är väl nästan ingen som tänker på det numera. Jag brukar reflektera över att det var gamla tiders sorgebrev om jag får just ett brev med svart ram, men jag tar inte illa upp eller så.

• Bellastar

Till hemlig...måste bara säga att dina inbjudningskort mm är så underbart fina! Har ni gjort dom själva? Isf hor har ni gjort texten?

• Hemlig2009

Tack så mycket! Ja, jag har gjort dem själv. Texten utanpå är embossat. Jag gjorde en "logga" i datorn som jag sedan beställde som stämpel.

Bellastar skrev 2009-10-19 17:06:50 följande:
    Till hemlig...måste bara säga att dina inbjudningskort mm är så underbart fina! Har ni gjort dom själva? Isf hor har ni gjort texten?
  • BrudSeptember10

Hemlig2009: Otroligt fina kort! Något sådant har jag också tänkt mig fast i vitt och guld. Har du limmat fast ett band på kanten eller är det papper?

• Hemlig2009

Tack! Det är både papper (från Panduro) och ett organzaband. Använde "Glue dots" som jag beställde på nätet, den minsta storleken 3 mm, supersmidigt!

BrudSeptember10 skrev 2009-10-20 13:31:05 följande:
    Hemlig2009: Otroligt fina kort! Något sådant har jag också tänkt mig fast i vitt och guld. Har du limmat fast ett band på kanten eller är det papper?
  • KatjaB

Nej, varför skulle det vara något konstigt med det? Nu har vi bara gjort våra save the date kort hittills, men inbjudan kommer gå i samma stil. Svart kartong och pärlemorsskimrande papper och sidenband i svart och vanilj. Finns en bild (dock suddig) i galleriet

Svar på tråden Svarta inbjudningskort