• Kräftan80

Upplevelser som present

Inte den första gången den här frågan avhandlas kan jag tänka...men första gången jag själv behöver svaren!

Syskonet gifter sig och önskar sig upplevelser. Någon som har tips? Vi pratar helst under 1000-lappen. Tacksam för allt, i det här huvudet står det still!

• Svar på tråden Upplevelser som present
  • kikel

Min festman gav sin syster och hennes man en bungejump. Himla kul vet inte vad det kostar dock. Eller on konsär kanske

• Hjartafró

Vi önskade oss upplevelser och fick b.la en helg på Grythyttans Gästgivaregård, valfri provning (typ choklad, vin eller champange) på Bagguskällaren, presentkort på Stadsteatern och Ticknet, Middag och teater genom Boxexperience, presentkort på upplevelse genom LiveIt, 5-rättersmiddag på Oaxen Krog och presentkort på Resfeber.

Behöver jag tillägga att vi älskar mat och vin?

• Vårbröllop2010

En yasuragiupplevelse är helt underbart! Otroligt avkopplande. De har varma källor utomhus som man kan mysa i... :)

Har varit där själv och övernattat (inkl. frukostbuffé). Så mysigt!

www.yasuragi.se/

• aikidoaasa

Det finns en hel del olika ställen som säljer färdiga upplevelse paket. Siba har t.ex. en kartong som man köper med en färdig upplevelse i. De som får boxen bestämmer själva när de vill utnyttja den och de får flera olika ställen att välja bland. (bra om t.ex köper spa paketet så kan man välja på olika ställen)

De finns i flera olika prisklasser. Kanske det finns något där som skulle passsa.

Vi tänkte önska oss sådant också. Dels har vi en del standard saker som står på önskelistan, men det kan vara toppenkul att få sådana här saker också.

• moule

Man kan beställa champangeprovning på systembolaget!

• Kräftan80

Tack så jättemycket för svaren. Spa är alltid trevligt, men det tenderar att bli lite dyrare än jag hade tänkt mig. Grythyttan har jag själv varit på och det är underbart! Men syskonet bor ungefär så långt söderut man kan komma i Sverige, så det blir lite långt.

Dryckesprovning är det som lockar mest nu. Det är ju en lite annorlunda grej, faktiskt.

tack för alla tips!

• sms å fotboll

Hur långt söderöver? Kan kanske ge tips på upplevelser här nere...

Kräftan80 skrev 2009-10-19 10:28:00 följande:
    Men syskonet bor ungefär så långt söderut man kan komma i Sverige, så det blir lite långt. Dryckesprovning är det som lockar mest nu. Det är ju en lite annorlunda grej, faktiskt. tack för alla tips!
Svar på tråden Upplevelser som present