• Superskrutt

Vart kna man köpa tjockt färgat papper billigt?

Hej

Tänkte ge mig på att göra egna inbjudningskort, och tänkte höra om ni vet någon sida på nätet där man kna köpa färjat papper (A4), det ska vara lite tjockar kvalieé, och finnas många färget att välja emellan! Det kankse finns någon bra utlänsk site? Tips mottages tacksamt.

ps. Jag har kollat på Panduro etc, men jag tänkte om det fanns något billigare?

• Svar på tråden Vart kna man köpa tjockt färgat papper billigt?
  • SofieochJamie

Matton har mycket papper

• Superskrutt

Är det billigare än Panduro?

• Hjartafró

Bor du i Sthlm finns även Map, fantastiskt utbud.

• Superskrutt

åh vart ligger det? Det låter ju jättebra!

• Hjartafró

Map ligger på Birger Jarlsgatan 25, nästan vid Stureplan.

• justagirl

Googla bara på scrapbooking så hittar du massvis med nätbutiker som säljer papper.

• Hemlig2009

Jag köpte sjukt billigt papper till våra vigsel- och festprogram. Detta papper var inte riktigt lika fint som de vanliga kartongerna, men istället så billigt att det inte gjorde något till just programmen. Inbjudnings- och tackkort kanske gästerna sparar och granskar på ett annat sätt?

Iaf så beställde jag dessa papper på www.sykompaniet.se/index1.html

Det var 100 st papper för 89 kr... Finns även i 20-pack och det finns väldigt många färger. Man ser kanske inte så bra men jag har en bild på våra program i galleriet. Som sagt, ett helt okej papper, men det var inte blankt eller så.

• emilou77

Hemlig2009: Går sykompaniets papper att köra genom skrivaren?

• Hemlig2009

Det beror ju på hur stor vikt din skrivare klarar av.

• emilou77

Hmm... Tja, det är en vanlig liten hemmaskrivare liksom... Vad kan en sån ta?

• Hemlig2009

Tror det ska stå i bruksanvisningen. Annars kan man ju gå och köpa ett papper i en vanlig pappershandel och prova.

• Millanita
    Hemlig2009 skrev 2009-10-17 10:01:49 följande:
    Jag köpte sjukt billigt papper till våra vigsel- och festprogram. Detta papper var inte riktigt lika fint som de vanliga kartongerna, men istället så billigt att det inte gjorde något till just programmen. Inbjudnings- och tackkort kanske gästerna sparar och granskar på ett annat sätt?Iaf så beställde jag dessa papper på www.sykompaniet.se/index1.htmlDet var 100 st papper för 89 kr... Finns även i 20-pack och det finns väldigt många färger. Man ser kanske inte så bra men jag har en bild på våra program i galleriet. Som sagt, ett helt okej papper, men det var inte blankt eller så.
    Vad fina era trycksaker var! Hur gjorde ni texten på framsidan, det i silver? Väger lite för och nackdelar på att göra detta själva
  • Hemlig2009

Tack så mycket! Jag gjorde "loggan" i datorn och beställde den jag som stämpel. Har sedan embossat i silver.

Millanita skrev 2009-10-20 13:05:20 följande:
    Vad fina era trycksaker var! Hur gjorde ni texten på framsidan, det i silver? Väger lite för och nackdelar på att göra detta själva
  • Sebastiána

Tiimari har också papper, ganska billigt tror jag.

Svar på tråden Vart kna man köpa tjockt färgat papper billigt?