• ElinDaniel

Efterlyser bilder på tvåfärgade klänningar med bukett

Hejsan!

Jag är en av alla brudar som nappat på trenden att ta in lite färg i bröllopsklänningen. Jag kommer ha vit/ marinblå. Alltså är klänningen mest vit, men med detaljer som går i blått, jättefint i min smak. Har ingen bild på denna än, då den är hos sömmerskan.

Här kommer nu mitt problem. Buketten som ska passa till detta... Rädd för att det blir för tråkigt, eller "grötigt", om jag bara är blå och vit. Men vet inte alls vad jag ska välja för färger i buketten.

Jag letar nu bilder på bröllopsbuketter som passar ihop med en icke enfärgad ensambel. Vill se hur ni gjorde. :)

Alla förslag är välkomna, för jag är lite vilse. Inspiration eller hänvisningar till bilder eller era gallerier är till stor hjälp, även om ni inte hade just mina färger.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Efterlyser bilder på tvåfärgade klänningar med bukett
  • Nasoleh

Hej

Jag körde vitt och rött, du kan se bilder i mitt galleri...

Lycka till!

• Hemlig2009

Jag tror att en enfärgad vit/röd/rosa/orange skulle vara fint. En i färg skulle verkligen bryta av och skulle vara coolt om det är det enda avvikande färgen på hela dagen, alltså om ni har färgtema i blått och vitt för övrigt. Roligt när inte allt tokmatchar utan något blir lite oväntat.

• Bluebride

jag kommer också ha en tvåfärgad klänning, men framtill är det bara överkanten på klänninen som är ljusblå, annars är all färg på baksidan. Jag har valt en bukett i mitt temas färger blå, vit och lila. Buketten är gjord i sidenrosor, då jag tycker en riktig är slöseri med pengar eftersom den ändå vissnar

• Snufflan

Hej! Bild finns i mitt galleri på min två färgade klänning och bukett.

• passionsblomman

Kolla in medlemmen Heloise och hennes underbara blå bukett! Jag tror hon har den i sitt galleri.

Jag tror det är viktigast att du inte "mesar" med buketten utan låter den stå i proportion till klänningen så den inte blir för pluttig eller så. En riktigt b l å bukett, kanske med lite silver vore härligt tycker jag. Gärna med lite spännande design.

• ElinDaniel

Hej o tack för alla tips! Jag älskar blått... Älskar. Men vill inte förväxlas med en fins leende flagga... Hehe... Rädd för att bli just, över-färg-kombinerad... Hehe...

Men vet inte vilken färg som annars skulle kunna bryta av utan att det bli plottrigt. Passionsblomma- eller övriga- vilken blå blomma passar bäst att ha till corsage enligt din smak??

• Cincin

Jag hade vitt och rött. Finns bild i galleriet.

Svar på tråden Efterlyser bilder på tvåfärgade klänningar med bukett